Ove zime probajte skijaško trčanje

skijasko trcanje, snijeg

Skijaško trčanje je nordijska disciplina skijanja koja se provodi na ravnijim površinama pokrivenim snijegom. Nije samo rekreacijska disciplina, nego i zimski olimpijski sport.

Iako nije spektakularno poput slaloma ili snowboarda, skijaško trčanje ima sve veću bazu obožavatelja.

skijaško trčanjeNastalo je zbog potrebe transporta ljudi i robe  u sjevernim područjima koja su veći dio godine prekrivena debelim snježnim pokrivačem.

Skijaško će trčanje razgibati sve mišićne skupine u tijelu, a ono će ujedno najprirodnije podnijeti napor tjelesne aktivnosti u usporedbi s dugim sportovima. Jednakim dijelom vježbate ruke, ramena, leđa, stražnjicu, noge i listove.

Ozljede su rijetke u ovom sportu. S obzirom da se ne postižu velike brzine pri skijanju, rijetko dolazi do ozbiljnijih povreda. Ukoliko se dobro pripremite prije odlaska na snijeg, tj. nekoliko tjedana pažnju posvetite tonusu mišića standardnim treningom, moći ćete se baviti ovim sportom bez ikakvih problema.

Iako je skijaško trčanje odvija na relativno ravnim površinama, ovi skijaši neće posustati pred penjanjem uza brdo. Bez obzira što je u ovoj disciplini naglašena komponenta trčanja, osnovni principi skijanja se moraju poznavati. Prije nego što se odlučite okušati u skijaškom trčanju, posavjetujte se s instruktorom skijanja koji će vas fizički pripremiti za ovaj sport.

Oprema koja će vam trebati

Skije su uske, dugačke, elastične, lagane i vrhovi su im zavinuti. Savinute su prema bazi kako bi trenje bilo što manje kada skijaš stane na njih i optereti ih svojom težinom. Vezovi su učvršćeni na prstima, dok je peta slobodna, kako bi se mogao imitirati korak. Štapovi su također duži nego u "klasičnom" alpskom skijanju – dosežu do prsiju.

snijegStilovi skijaškog trčanja

Razlikuju se slobodni i klasični stil. Kod klasičnog stila je najčešći dijagonalni korak, kod kojeg se zamah rukama i nogama izvodi naizmjence, uz odgurivane jednim štapom. Postoji i korak kod kojeg se koristi istovremeno odgurivana s dva štapa, uz zamah samo jedne noge ili bez nožnog zamaha. Kod uspona se koristi tzv. riblja kost – skijaš iza sebe ostavlja trag u snijegu u obliku riblje kosti.

Za razliku od klasičnog stila, slobodni dozvoljava bočno odgurivanje skijama koje više ne moraju biti paralelne. Umjesto odgrurivanja prema naprijed, vaše se noge pomiču prema strani. Varijante tog koraka podsjećaju na korak odgurivanja kojeg koriste brzi klizači ili roleri, iako uključuje i odgurivanje štapovima.

Slojevito se odjenite

Baš kao i kada je u pitanju alpsko skijanje ili bilo koji drugi sport koji se prakticira na otvorenom za vrijeme zimskih mjeseci, preporučuje se slojevito odijevanje. Tako ćete najbolje zadržati toplinu tijela.S obzirom kako je skijaško trčanje sport koji zahtijeva izdržljivost, šanse su da ćete se i dosta znojiti. Izbjegavajte tkanine koje zadržavaju vlagu, a pametno odaberite kapu i rukavice koje moraju biti vodootporne.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!