Proljeće je idealno vrijeme za trčanje

tenisice, trcanje, stopala, vjezbanje

Odlučili ste konačno promijeniti životne navike i sjedilački stil života zamijeniti aktivnim? Idealna aktivnost za takvu promjenu je - trčanje!

Iako neke nove sprave za vježbanje vašu rekreaciju mogu učiniti zabavnijom i samim time lakšom, ništa nije toliko jednostavno i ekonomično kao trčanje. Sve što vam doista treba za ovu aktivnost su dobre tenisice! Napokon, svi znamo kako staviti nogu ispred noge i uspostaviti ritam trčanja. Nema plaćanja mjesečnih članarina, novih vještina koje treba svladati, ne treba nam nova oprema...

Mnoge su zdravstvene dobrobiti trčanja:

  • Sport općenito podiže brzinu vašeg bazalnog metabolizama te se događa mnogo brža izmjena tvari koja je dobra za vaš organizam
  • Trčanje povećava jačinu nogu te poboljšava kardiovaskularni i respiratorni sustav
  • Trčanje je savršeno za sagorijevanje kalorija
  • Trčanje pomaže u smanjenju stresa i frustracija u svakodnevnom životu
  • Trčanje ne uzrokuje degeneraciju kosti i zglobova. Baš suprotno. Pomaže u izgradnji i ojačavanju koštane i zglobne strukture

Kako početi trčati?

Pridržavajući se pravila "jedna minuta trčanja", potom "jedna minuta brzog hodanja", pa ponovno "jedna minuta trčanja" te "jedna minuta brzog hodanja" i tako redom, svatko može, već tijekom prvih dana, dakle na samom početku izgradnje kondicije izdržati pet do deset minuta treninga.

Pravilno trčanje podrazumijeva sustav "prsti-peta", a ne obrnuto: prvo se dočekajte na prste. Ozljede zadobivene trčanjem pogoršavaju se svaki put kada petom udarite o tlo, a pete se ponašaju poput kočnica. Čim dignete stopalo s tla, prste usmjerite prema cjevanici, a kada dotičete zemlju, činite to jastučićem stopala.

Pravilan korak je kraći nego što mislimo. Stopala vam trebaju biti ispod kukova kada dotičete tlo. Ako je korak dulji od preporučenog, samo pogoršavate stanje u nogama. Jaki mišići stražnjice podvlačit će noge ispod kukova i pravilno vas voditi.

Ramena držite usmjerena prema unatrag, a rukama zamahujte iz ramena kako biste sačuvali snagu. Klatarenje ruku sa strane vas može ometati u pravilnom držanju i izbaciti iz ravnoteže. Jednako tako, laktove držite pod kutem od 90 stupnjeva i zamahujte naprijed – natrag. Uskladite njihovo kretanje s koracima. Držite ih blizu tijela, a ne iskrenute prema van.

Dok trčite, stisnite trbušne mišiće. Tako ćete imati pravilno držanje, ramena će biti ispred kukova, prsa uzdignuta, a u isto vrijeme ćete trenirati i trbuh. Dišite kroz nos. Osjetite li da vam nedostaje zraka već nakon pretrčanih deset metara, shvatite to kao pouzdani znak da vaše disanje nije pravilno i pritom se ne uzrujavajte jer je to normalno za početnika.

Koja je uloga kolagena?

Unatoč nekim mišljenjima, trčanje ne uništava zglobove. Osteoartritis, koji vodi "ogoljavanju" zglobne hrskavice, nastaje zbog godina, ali i zbog tjelesne težine. Pretile žene četiri su puta podložnije osteoartritisu od žena normalne tjelesne težine. Kod pretilih muškaraca opasnost od asteoartritisa čak je peterostruko veća. Osobe koje trče uglavnom su normalne težine i samom fizičkom aktivnošću smanjuju rizik od osteoartritisa. Trčanje potiče protok kisika i tjera toksine iz tijela, podupire hrskavicu te jača ligamente.

Govoriti o ulozi i važnost kolagena za naš organizam znači govoriti o jednom od temeljnih tkiva – vezivnom tkivu. Ono zajedno s hrskavičnim i koštanim čini potporno tkivo, a rasprostranjeno je po cijelom tijelu.

Ima niz različitih uloga: povezuje pojedine kosti u zglobove, gradi ovojnice oko organa i međusobno ih odvaja, povezuje kožu sa strukturama ispod nje, obavija mišiće i pojedine mišićne grupe, oblaže i štiti krvne žile i živce na mjestima gdje ulaze ili izlaze iz organa, pa, osim potporne, ima i nutritivnu ulogu. Posebna građa veziva osigurava i ulogu u očuvanju prirodne otpornosti organizma, te regeneracijsku ulogu (sudjeluje u obnovi svih vrsta potpornog tkiva).

Ljudski organizam ima sposobnost sinteze kolagena, konstantno potrebnog zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva, zacjeljivanja i obnove ozlijeđenog tkiva. S vremenom organizam postepeno gubi kapacitet njegove obnove zbog procesa starenja, trajnih preopterećenja (vrhunski sport, fizička aktivnost) ili autoimunih bolesti. U mladosti se gubitak kolagena brzo nadomješta, ali s godinama taj gubitak postaje sve izraženiji, pa se računa da nakon 25. godine života tijelo prosječno gubi 1,5 posto kolagena godišnje.

Može li se nadomjestiti gubitak kolagena?

Način života, pravilna prehrana i kontinuirana tjelesna aktivnost mogu donekle ublažiti i usporiti gubitak kolagena i njegove posljedice, međutim u suvremeno vrijeme to nije dovoljno. Životni vijek sve je duži, ali blagodati tog produžetka sve starija populacija može uživati samo uz uvjet očuvanja zdravlja i osnovnih funkcija organizma.

Flexagen

Dodaci prehrani s kolagenom nadoknađuju kolagen izgubljen prirodnim procesom.

Flexagen prašak je dodatak prehrani jedinstvene inovativne formulacije za održavanje zdrave hrskavice i kostiju koji sadrži dva oblika kolagena: nativni kolagen tip II i hidrolizat kolagena. Formulacija je dodatno obogaćena vitaminima C i B6 te s pet minerala: kalcijem, fosforom, magnezijem, manganom i bakrom.

  • Vitamin C doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju hrskavice i kostiju.
  • Magnezij doprinosi održavanju normalnih kostiju, normalnoj sintezi bjelančevina i funkciji mišića.
  • Mangan doprinosi normalnom stvaranju vezivnog tkiva i održavanju normalnih kostiju.
  • Fosfor doprinosi održavanju normalnih kostiju.
  • Kalcij je potreban za održavanje normalnih kostiju i doprinosi normalnoj funkciji mišića.
  • Bakar doprinosi normalnom održavanju vezivnog tkiva.
  • Vitamin B6 doprinosi normalnom metabolizmu bjelančevina.

Ordinacija.hr
Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!