Vježbanjem odgovorite na stres i tjeskobu!

vjezbanje trbusnjaci

Mnoga su se istraživanja bavila utjecajem tjelovježbe na poboljšanje raspoloženja, a sada su američki stručnjaci uspjeli pokazati kako njome možemo lakše suočiti sa svakodnevnim faktorima stresa i problemima koji nam "dižu tlak“.

"Ako vježbate, ne samo da ćete smanjiti svoju tjeskobu nego ćete i bolje održavati stanje smanjene tjeskobe kada se suočite s emocionalnim problemima“, objasnio je Carson Smith, profesor Sveučilišta u Marylandu, ujedno i voditelj studije.

Njegov je tim istraživao način na koji tjelovježba i tjelesna aktivnost utječu na funkcije mozga, starenje i mentalno zdravlje. Točnije, usporedili su kako umjerena vožnja bicikla utječe na razinu tjeskobe kod inače zdravih ispitanika.

Stručnjaci su ispitanike podijelili u dvije skupine: jedni su umjereno biciklirali pola sata, dok su se drugi odmarali. Svima su pokazali fotografije koje su u njima trebale izazvati neku emocionalnu reakciju, bilo pozitivnu ili negativnu, ali i neutralne prizore (pozitivne su bile slike beba, obitelji, štenaca ili privlačne hrane; neutralne su bile tanjuri, namještaj ili pejzaž; a negativne su uključivale nasilje). Kako bi ocijenili njihov stupanj tjeskobe, ispitivači su im postavili 20 pitanja prije vježbanja, odmah poslije te nakon gledanja fotografija.

Zaključili su kako su isprva vježbanje i odmor bili jednako učinkoviti za smanjenje razine tjeskobe, no rezultati su se promijenili nakon gledanja fotografija. Tada se razina tjeskobe ispitanika koji su se odmarali povisila na početnu, dok su osobe koje su vježbale uspjele zadržati smanjenu razinu tjeskobe.

Studija je objavljena u časopisu Medicine and Science in Sports and Exercise.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!