Vježbe koje srce voli

bicikl-par-vjebanje-fitness-biciklizam-star

Iako su prednosti svakog oblika vježbanja brojne, kardiovaskularni sustav je najveći pobjednik kada su u pitanju aerobne aktivnosti poput plivanja ili penjanja uz stepenice.

TrčanjeRadi se o relativno jednostavnim oblicima vježbanja, u koje se možete uključiti bez većeg financijskog troška. Jedino što trebate jest pobrinuti se da se i vaš liječnik, ukoliko imate zdravstvenih tegoba, slaže s odabranim planom i programom aktivnosti. Znate li koji su najbolji oblici vježbanja za zdravlje srca?  

Brza šetnja. Ako već godinama niste fizički aktivni, trebate početi sa sporijim vježbama i primjerice, hodati pet minuta ujutro i pet minuta navečer. Dnevne šetnje su također dobar odabir za razgibavanje ako patite od neke bolesti koja vas ometa u jačem vježbanju. Nedavna studija utvrdila je kako hodanje dva i pol sata tjedno smanjuje rizik od srčanog ili moždanog udara za čak 30 posto, iako mnogi stručnjaci preporučuju hodanje i do između 30 i 60 minuta pet puta tjedno. Toliko je, naime, potrebno kako biste srcu osigurali optimalno zdravlje.

Trčanje. Ako ste spremni za veći izazov, nego što nudi žustra šetnja, sljedeći logičan korak je trčanje.  Kao i kod hodanja, trebate početi laganijim tempom, primjerice pet minuta se rastezati prije samog trčanja. Studija sveučilišta Stanford School of Medicine tvrdi kako redovito trčanje ne samo da pomaže srcu, već i usporava proces starenja.  

Preskakanje užetaPreskakanje užeta. Možda se čini kao zabava za djecu, no postoji opravdan razlog zašto stručnjaci preporučuju preskakanje užeta kao idealan oblik vježbanja. Uz ovu jednostavnu aktivnost bit ćete u zavidnoj formi i agilni. Štoviše, nedavna studija tvrdi kako skakanje preko užeta pomaže zdravlju kostiju. Ako uz uže provedete 10 minuta istopit ćete oko 200 kalorija, što je jednaka količina koju gubite ako istrčite oko kilometar i pol.  

Vožnja biciklom. Kada obavljate neke obveze, ostavite auto u garaži, i krenite biciklom. Jedan sat proveden na biciklu riješit će vas 650 kalorija. Najbolja prednost ovakvog vježbanja jest da održavate ubrzan ritam otkucaja srca kroz dulji vremenski period. Stručnjaci preporučuju najmanje 20 minuta vožnje biciklom kako biste izvukli maksimalnu korist.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!