Zašto je vježbanje uz glazbu lakše?

trcanje, vjezbanje, mp3 player

Ne samo da nas vježbanje uz omiljenu glazbu dodatno motivira i otklanja umor, nego je i bitan ritam glazbe koju slušamo kako bismo ostvarili najučinkovitije rezultate.

Mnoge su studije pokušale dokazati povezanost između naših ušiju i nogu. Posljednjih 20 godina Costas Karageorghis, psiholog sporta na britanskom Sveučilištu u Brunelu, proveo je u ovoj misiji.

Prema njemu, postoje četiri faktora koja pridonose motivaciji koju bude pjesme: odgovor na ritam, glazbenost, kulturološki utjecaji i asocijacije.

Prva dva su tzv. unutrašnji faktori koji se odnose na samu strukturu glazbe, dok su posljednja dva vanjski – odražavaju način na koji tumačimo glazbu. Odgovor na ritam odnosi se na broj udaraca u minuti (BPM) i koliko dobro on odgovara broju otkucaja srca vježbača u minuti. Struktura pjesme, tj. njena melodija i harmonije pridonose njenoj glazbenosti.

Vanjski faktori podrazumijevaju našu muzičku pozadinu i vrstu glazbe koju volimo, te asocijacije koje imamo kada čujemo određenu pjesmu (bivša ljubav, roditelji, prijatelji, sjećanja i sl.).

Savršene motivacijske pjesme

Ne samo da je Karageorghis raščlanio zašto nas glazba inspirira kada vježbamo, nego je i dokučio koji je to savršeni miks pjesama za većinu ljudi. Proveo je terensko istraživanje za vrijeme polumaratona u Londonu i saznao što 9.000 trkača sluša dok trči. Ponudio je znanstveni odabir motivacijskih pjesama koje tkrači vole.

Zagrijavanje:

  • trčanjeThe Morning Orchestra: Lucky Star
  • The Morning Orchestra: Don`t Let It Get You Down

Trčanje:

  • Max Cavour feat. Syze Up: Safe World
  • Sona Family: Dirty World (KL Klass Edit)
  • Subsource: Breakout
  • Mumzy: One More Dance
  • KOF. Feat. Jenifer John: Strumpets
  • KOF: Drop
  • KOF: Oi Oi
  • Panjabi Hit Squad: Hai Hai
  • New Street Adventure: Be Somebody (...)

Hlađenje:

  • Frank Hamilton: You, Your Cat And Me
  • Hobbit: RTTB

Imate li ritma?

Ako uskladite broj udaraca pjesme u minuti s ritmom vježbanja, možete poboljšati svoju učinkovitost. Ispitanici nedavne studije koji su vozili bicikl u ritmu glazbe trebali su sedam posto manje kisika kako bi ostvarili iste rezultate kao u dionici kada nisu trenirali uz glazbu.

Također, glazba može ušutkati onaj tihi glas u vašoj glavi koji vam govori kako je vrijeme za kraj vježbe jer više nemate snage i ne možete izdržati taj napor. Istraživanje pokazuje kako se taj "huškački" glas utišao u deset posto osoba koje su trčale na traci umjerenim intenzitetom uz ritam glazbe.

trčanjePsiholog sporta Karageorghis tvrdi kako vježbanje u odgovarajućem ritmu pridonosi većoj izdržljivosti, a motivacijske kvalitete glazbe značajno se odražavaju na tumačenje naših simptoma umora, sve do trenutka kada se ispitanici dobrovoljno iscrpljuju do kraja.

Njegova su istraživanja pokazala kako vježbači koji treniraju sa 30 do 70 posto kapaciteta srca vole glazbu koja sadrži između 90 i 120 udaraca u minuti. No, kada dosegnu prag od 70 do 80 posto maksimalnog otkucaja srca, vole glazbu ubaciti u petu brzinu i slušati između 120 i 150 udaraca u minuti.

Ako niste pronašli svoje omiljene pjesme na Karageorghisovom popisu, ubacite svoje omiljene "brze" stvari u mp3 prayer sljedeći put kada vježbate. I trudite se prilagoditi tempo i ritam vježbanja samim pjesmama kako bi postigli najbolje rezultate. Koje su vaše omiljene "dizalice"?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!