10 ideja za jači imunitet

Imunitet, muskarac

Donosimo 10 važnih stvari koje ne smijete zaobići ako želite ostati zdravi.

  1. Budite u formi. Vježbe osnažuju djelovanje imunološkog sustava. Vježbajte redovito i umjerenim intenzitetom. Trideset minuta svakodnevnog oštrog hodanja je dovoljno za ubiranje koristi od vježbanje.
  2. Antioksidansi direktno osnažuju učinak imunološkog sustava. Povećajte unos vitamina C, vitamina A, beta karotena, vitamina E and selena. Ipak, radije odaberite prehranu koja sadrži ove antioksidanse nego suplemente.
  3. Svakodnevno konzumirajte voće i povrće. Jedite puno svježeg voća i povrća. Svakodnevno popijte čašu svježe iscijeđenog soka (250 mg vitamina C po čaši, zadovoljava dječje dnevne potrebe u zimi, međutim odrasli trebaju malo više)
  4. Opustite se. Kontrolirajte razinu stresa relaksacijskim tehnikama. Nagomilani stres ostavlja ogroman pečat na imunološkom sustavu. Na taj način postajete laka meta za viruse.
  5. Pijte puno čaja. Bostonski su istraživači otkrili da osobe koje svakodnevno piju pet do šest šalica crnog čaja, ojačavaju dio imunološkog sustava koji se bori protiv infekcija.
  6. Kvalitetne žitarice. Francuski su istraživači otkrili da žitarice bogate polifenolima mogu obnoviti imunološki sustav.
  7. Jedinstvena soja. Prebiotici, poput oligosaharida u soji pomažu organizmima koji jačaju imunitet da rastu brže i potiču njihov pozitivan efekt.
  8. Pre- i probiotici. Pre- i probiotici su snažni imunostimulansi. Prebiotici su neprobavljivi ugljikohidrati koji služe kao hrana odabranim "dobrim” bakterijama u debelom crijevu. "Korisne” bakterije ili probiotici su živi mikroorganizmi koji, primijenjeni u ljudi, djeluju povoljno na domaćina mijenjajući svojstva mikroflore probavnog sustava i unutarnjeg ekosustava.
  9. Esencijalne hranjive tvari. Mikronutrijenti poput vitamina A, željeza i cinka poboljšavaju imunitet mladih i starih osoba. Vitamin A smanjuje rizik od infekcija. Željezo pojačava imunitet kroz niz važnih enzima. Cink igra važnu ulogu u normalnom rastu i povećava proizvodnju antitijela.
  10. Smanjite kalorije. Ograničavanje unošenja kalorija u organizam osnažuju ključne stanice imunološkog sustava koje se bore protiv infekcija. Istraživanje provedeno na rezus majmunima je pokazalo da ograničavanje kalorija poboljšava proizvodnju T- stanica.

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!