3 navike koje paze na struk mališana

prehrana, djeca, kuhinja, obitelj, dorucak

Ne samo da zajedničko jedenje obroka stvara bliske odnose između članova obitelji, nego također pomaže zaštititi vašu djecu od pretilosti.

Istraživanje američkih stručnjaka pokazalo je kako obiteljsko ponašanje može značajno utjecati na težinu predškolske djece. Jednostavne navike poput zajedničkog objedovanja, dovoljno sna i ograničavanje vremena koje vaši mališani provode ispred televizora ostavit će trajne i pozitivne posljedice na dječjem struku.

Istraživači Sveučilišta Ohio State uključili su 8.550 četverogodišnjaka, čije su roditelje ispitali o obiteljskim rutinama i ponašanjima. Od sveukupnog broja malih ispitanika, 18 posto je bilo pretilo. Četverogodišnjaci koji su redovito večerali s obiteljima, dovoljno spavali i gledali manje od dva sata televizije dnevno bili su 40 posto manje izloženi pretilosti.

Samo 14,5 posto djece je bilo redovito izloženo svim trima navikama: večerali su s obitelji pet ili više večeri tjedno, spavali najmanje 10,5 sati i gledali manje od dva sata televizije dnevno. Među njima je stopa pretilosti iznosila 14,3 posto, u odnosu na mališane koji nisu dijelili njihove navike, čija je stopa gojaznosti iznosila 24,5 posto.

Profesorica epidemiologije Sarah Anderson, čelnica studije, tvrdi kako je svako ponašanje povezano sa smanjenjem rizika od pretilosti za 17 posto.

"Ovo su relativno jednostavne stvari koje možete raditi kod kuće, a mijenjaju zdravstvenu okolinu vašeg djeteta. Ne samo da će pomoći vašem mališanu protiv rizika pretilosti, nego su mnoga druga istraživanja pokazala kako će pomoći njihovom ponašanju i kognitivnom razvoju", savjetuje specijalistica pedijatrije Jennifer Helmcamp.

Ako ne možete stvoriti sve tri navike, pokušajte s barem jednom ili dvije – čak i one same će imati odjeka. Svaka je povezana s manjim rizikom od pretilosti, stoga možete odabrati neku s kojom vjerujete da ćete imati uspjeha.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!