Aerobnim vježbanjem do oštrog uma pod stare dane

stariji-par-starost-vjezbanje-trening-istezanje-trcanje9

Već i vrapci na grani znaju za sve zdravstvene dobrobiti redovitog vježbanja na naše tijelo, pogotovo kada je riječ o starenju. No, redovita tjelesna aktivnost može održati i naš um britkim pod stare dane!

Do ovog su zaključka stigli novozelandski istraživači koji su se koncentrirali na važnost tjelesne aktivnosti za moguće poboljšanje kognitivnih funkcija tijekom cijelog života.

Određeno opadanje mentalnih funkcija očekuje se s godinama, no ono nije nužno, s obzirom da na neke kognitivne funkcije može pozitivno djelovati aerobno vježbanje, tvrde stručnjaci Sveučilišta Otago. Njihov je tim analizirao provedene studije na ovu temu i ustanovio kako su, bez greške, osobe u dobroj formi imale bolje rezultate na mentalnim ispitivanjima nego njihovi vršnjaci koji nisu vodili računa o tjelesnoj formi. Također, rezultati takvih testova su se poboljšali kod ispitanika koji su dobili zadatak izvoditi aerobne vježbe, usporedno sa ispitanicima koji su se samo istezali.

Autori studije objavljene u časopisu Psychonomic Bulletin & Review zaključili su kako bavljenje tjelovježbom može predstavljati jednostavan način uz pomoć kojeg osobe mogu "optimizirati svoje kognitivne funkcije“. Dodali su kako je potrebno provesti dodatna istraživanja utjecaja vježbanja na mlade i djecu, s obzirom da aerobno vježbanje nije utjecalo na sva područja kognitivnih funkcija kod ovih osoba, za razliku od starijih, no jedno je sigurno: redovito vježbanje može vaš život učiniti zdravijim i sretnijim!

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!