Hodanje i trčanje jednako korisni za zdravlje srca

trcanje, ritam srca, bilo, srce, puls, kardiogram

Žustra šetnja jednako je korisna za smanjenje rizika od bolesti srca kao i trčanje, savjetuju američki istraživači.

Do sada se smatralo kako je trčanje superiorno u odnosu na hodanje ako želimo utjecati na rizik od razvijanja srčanih bolesti, no istraživanje Nacionalnog laboratorija Lawrence Berkeley iz Kalifornije pokazalo je kako to nije točno. Ovi su stručnjaci ustanovili kako žustra šetnja može sniziti rizik od visokog krvnog tlaka, povišenog kolesterola i dijabetesa jednako kao i trčanje.

Usporedili su dobrobiti redovitog trčanja i hodanja kod 48.000 osoba i ustanovili kako su pozitivni učinci na zdravlje podjednako zastupljeni.

"Hodanje i trčanje pružaju idealan test zdravstvenih dobrobiti, jer uključuju iste mišićne skupine i iste aktivnosti pri različitim intenzitetima", objasnio je Paul Williams, voditelj studije. Njegov je tim analizirao preko 33.000 trkača i 15.000 šetača. Kada se koristila jednaka ukupna energija za hodanje umjerenog intenziteta kao i trčanje žustrog tempa, rezultat je bila podjednako smanjenje rizika od hipertenzije, povišenog kolesterola, dijabetesa te koronarne bolesti srca.

Za razliku od prethodnih studija koje su mjerile vrijeme utrošeno na trčanje, tj. hodanje, istraživači ove studije su se koncentrirali na udaljenost. "Što su više trkači trčali, a šetači šetali, to su imali više zdravstvenih dobrobiti. Ako je količina potrošene energije bila jednaka u obje skupine, tada su i zdravstvene dobrobiti bile slične", zaključio je Williams čije je istraživanje objavljeno u časopisu Američke udruge za srce naziva Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology.

Trkači su uspjeli smanjiti svoj rizik od hipertenzije 4,2 posto, od povišenog kolesterola 4,3 posto, šećerne bolesti 12,1 posto te 4,5 posto od koronarne bolesti srca. Šetači su smanjili rizik od povišenog tlaka za 7,2 posto, povišenog kolesterola sedam posto, dijabetesa 12,3 posto te koronarne bolesti srca za 9.3 posto.

Izgubite kile i istopite celulit - hodanjem

"Znamo da je najbolja aktivnost za srce aerobna aktivnost umjerenog intenziteta, a to uključuje hodanje – sve dok osjećate da ste topliji, teže dišete i dok vaše srce brže kuca nego inače. Neovisno o tome radi li se o hodanju, džogiranju ili trčanju, tjelesna aktivnost pomoći će vam održati težinu pod kontrolom, smanjiti krvni tlak i kolesterol te poboljšati mentalno zdravlje", savjetovala je Dorieann Maddock iz Britanske zaklade za srce.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!