Holistički pristup u regulaciji težine

vaga tezina

Holistički pristup u medicini je način liječenja koji uključuje naše tijelo, um i duh te se kao primarni cilj holističke medicine, u cilju postizanja optimalna zdravlja, smatra uspostavljanje njihove ravnoteže.

Vjeruje se da se osoba sastoji od međusobno povezanih dijelova i ukoliko jedan ne funkcionira to će se odraziti na funkciju ostalih dijelova odnosno ako je osoba u neravnoteži (fizičkoj, emocionalnoj ili duhovnoj) to će se kao posljedica odraziti na njeno zdravlje.

Ayurveda i prehrana

Jedna od najstarijih holističkih medicina je Ayurveda koja je nastala prije nekoliko tisuća godina u Indiji. Prema Ayurvedi sve što utječe na fizičko, duhovno i emocionalno stanje može dovesti do ravnoteže ili neravnoteže kod pojedinca. Upravo je postizanje ravnoteže odgovor zašto sam se odlučila na primjenu holističkog pristupa kod naših klijenata u centru. Naše klijente nastojimo educirati na promjenu životnih navika kroz prehranu, fitoterapiju, ayurvedu, yogu kao terapiju, masaže i vježbanje.

Dobra probava i zdravlje su povezani

U samom središtu holističkog pristupa i ayurvede koji primjenjujem je razumijevanje da su dobra probava i dobro zdravlje povezani. Slaba probava je prekursor za razvoj bolesti i kao takva ima značajan utjecaj na tijelo, um i duh.

Holistički pristup prepoznaje da je različitost u populaciji važan dio kao različitost u prehrani. Holistički pristup u prehrani zahtijeva izbalansirane makro i mikronutrijente za postizanje optimalnog zdravlja u cilju postizanja optimalne razine energije, emocijalnog zadovoljstva i sposobnosti za borbu protiv infekcija.

Pridržavanje takvog načina može prevenirati zdrvastvene probleme poput srčanih bolesti, dijabetesa, pretilosti različitih bolesti probavnog sustava pa čak i autoimunih bolesti i karcinoma.

Najvažnija komponeneta holističkog pristupa u nutricionizmu je ugradnja kvalitetnih namirnica u prehranu, poput povrća, cjelovitih žitarica, mahunarki, ribe i kvaltetnog mesa za nevegetarijance, orašastih plodova, voća i sjemenki. Kada pripremate hranu možete koristiti brojne biljke, začine, sol, nerafinirano sezamovo ulje, ekstra djevičansko maslinovo ulje. Preporuka je da se kroz dan, kao zamjena za sokove, koriste čajevi te obična voda, sojino i rižino mlijeko ili svježe iscijeđeni sokovi.

U svome dugogodišnjem radu u području regulacije težine uključujem prehranu po konstitucijskom tipu iz drevnog znanja ayurvede, moderna znanja nutricionizma, preporuku ljekovitih biljaka kojima se može pomoću u rješavanju određenih poremećaja, redovtu tjelovježbu, asane i vježbe disanja iz sustava yoge, razgovore kor grupu podrške, aktivno učenje pripreme jela na nov način.

Koje su najčešće zamke mršavljena? 

Najčešća zamka u mršavljenju je da pojedinci krenu puni volje, samostalno se odlučuju se na restriktivne dijete, često viđam da pritom gladuju, iscrpljuju organizam, neki i mahnito vježbaju, ali sve to traje kratki vijek baš onoliko koliko je snažna početna volja, a to je mjesec - dva.

Kada se pojedinac emocionalno i tjelesno iscrpi, jer ne unosi potrebne nutrijente nepravilnim odabirom namirnica kroz moderne dijete što se nude posvuda i jer je bio na jako nisko kaloričnim dijetama, kreće drugi krug, krug povrata staroj prehrani i navikama.

Bez promjene navika u prehrani, tjelesnoj aktivnosti, stavovima i životnom stilu nije moguće regulirati tjelesnu masu i trajno smršavit, a sve što se dobije je kratkoročan gubitak od nekoliko kilograma i jo-jo efekt ponovnog nagomilavanja masnog tkiva u organizmu. Zato krenite pametno i cjelovito, educirajte se mijenjajte svoje navike!  

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!