Izbjegnite ozljede prilikom trčanja

trcanje

Ako želite svoju liniju ili tjelesnu težinu dovesti do savršenstva trčanjem, morate poznavati pravila. Kako ne biste patili od bolova nakon aktivnosti ili izbjegli moguće povrede, pročitajte kako se pravilno trči.

Možete puno toga učiniti ako želite trčati ispravno. Sve je bitno: od zamaha rukama do pravilnog držanja.

Trčanje sa stilom

Kontrola bilo kakvih aktivnosti započinje u glavi, pa se pobrinite da budete opušteni. Evo nekoliko savjeta kako pravilno trčati:

  • Dobra obuća za trčanje košta malo više, ali tu ne štedite! Dobre tenisice čuvaju zdravlje, a dugoročno štede novac!
  • Stručnjaci savjetuju da prije prvog trčanja pronađete livadu i po njoj trčite bosi. Naime, činjenica je da većina ljudi instinktivno trči ispravno bez obuće, sistemom "prsti-peta", a ne obrnuto i neispravno, prvo se dočekujući na petu, što jako opterećuje sustav za kretanje.
  • Pridržavajući se pravila "1 minuta trčanja", potom "1 minuta brzog hodanja", pa ponovno "1 minuta trčanja" te "1 minuta brzog hodanja" i tako redom, svatko može, već tijekom prvih dana, dakle na samom početku "nabijanja" kondicije izdržati 5 do 10 minuta treninga.
  • Dišite kroz nos. Osjetite li da vam nedostaje zraka već nakon pretrčanih deset metara, shvatite to kao pouzdani znak da vaše disanje nije pravilno i pritom se ne uzrujavajte jer je to normalno za početnika.
  • Kada trčite, pogled neka vam ne seže dalje od deset metara.
  • Ruke neka budu opuštene, a nadlaktica i podlaktica neka tvore pravi kut.
  • Ne pretjerujte, tempo neka vam bude takav da možete razgovarati s osobom koja trči uz vas.
  • Dah je dubok, ali kontroliran i ne dišete ritmički.
  • Učinite sve da pijete dovoljno vode prije, tokom i nakon treninga.

Ako ste novi u trčanju zapamtite da kao u svemu ostalom i u trčanju treba prakse da biste postali dobri.

A. A. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!