Loša prehrana štetna za san

Nezdrava hrana, cips, coca-cola, junk food

Američki su istraživači povezali prehranu s trajanjem i kvalitetom sna. Tako su osobe čija je prehrana bila najraznovrsnija spavale poput beba u odnosu na ispitanike koji su unosili puno kalorija.

Dok su mnoge studije pokazale povezanost između prejedanja i lošeg sna, stručnjaci se do sada nisu previše pozabavili pitanjem namirnica koje ljudi jedu i kako određena vrsta hrane utječe na spavanje. Stoga su istraživači Medicinskog fakulteta Perelman Sveučilišta u Pennsylvaniji analizirali prehranu i navike spavanja preko 4500 osoba i podijelili ih u jednu od tri skupine, ovisno o količini sna: vrlo malo sna (pet ili manje sati sna), malo sna (između pet i šest sati) te standardne skupinu (sedam do osam sati sna).

Ustanovili su kako su pripadnici iste skupine imali određene prehrambene navike koje su znatno bile drugačije od onih ispitanika neke druge skupine. Primjerice, osobe koje su najmanje spavale jele su manje crvenog i narančastog voća i povrća. Ispitanici druge skupine jeli su više luteina, tvari koju nalazimo u zelenom lisnatom povrću, dok su osobe koje su najduže spavale pile više alkohola.

"Ovo nas istraživanje podsjeća da smo stigli do točke u društvu kada shvaćamo da je naša prehrana važna za zdravlje. Nije da svaki put reagiramo, ali barem to shvaćamo", objasnio je Michael Grandner, voditelj studije objavljene u časopisu Appettite.

Pazite li vi na to što jedete I kada jedete prije spavanja?

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!