Metabolizam. Promijenite mu brzinu!

par-hrana-zdrava

Imate oko 100 kilograma, kontinuirano vježbate, konzumirate velike količine hrane, čak i one ne toliko zdrave? Imate brz metabolizam i teško se možete udebljati?

Ili pak imate 80 kilograma, radite u uredu, jedete malo, ali se i dalje debljate jer vam je metabolizam spor? Paradoksalna je činjenica da deblje, pa i pretile osobe, često vrlo malo jedu, no to ipak ne utječe na njihovu težinu.

Odnos mišićne mase i masnog tkiva jedan je od faktora koji uvjetuju metabolizam, a osobe s više mišićne mase troše više energije u mirovanju nego pretile osobe.

Bazalni metabolizam potreban je za održavanje našeg organizma u neaktivnom stanju, te nije slučajan. Ako uzmemo u obzir činjenicu da veći dio dana provedemo u mirovanju, sjedeći ili spavajući, a manji smo dio dana aktivni, deblja će osoba koja sjedi potrošiti manje kalorija nego mišićava koja također sjedi.

Odnosno, osobe s više mišićne mase, troše više energije na 'održavanje' tijela, dok osobe s više masnog tkiva troše manje energije.

VježbanjePokrenite se!

Na metabolizam se, srećom, može utjecati, i to na nekoliko načina. Izgladnjivanje nije opcija zato što će tijelo 'stjerano u škripac' posegnuti za rezervnim masnoćama kako bi održalo istu razinu energije.

Pokrenite svoje tijelo na pravilan način i oplemenite svoj kardio program vježbama snage. Također je preporučljivo vježbati ujutro, i to 30 minuta nakon buđenja. Jutarnja je tjelovježba trostruko učinkovitija od tjelovježbe u neko drugo doba dana.

Doručak je obavezan!

Jedan od načina na koji možete ubrzati metabolizam je i doručak, odnosno redoviti doručak.  Ukoliko je moguće, probudite se ranije ujutro kako bi vježbali i pojeli obilniji doručak.Ovaj najvažniji dnevni obrok nikako ne biste smjeli preskočiti, jer će se vaša energija do podneva istrošiti, a tjelesni ritam usporiti.

K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!