Obuzdajte želju za slatkim

cokoladno slatko

Vaša se želja za slatkim pretvorila u kamen spoticanja bitke s debljinom i ne znate kako joj stati na kraj. Donosimo vam nekoliko savjeta.

Nismo ni svjesni količine šećera koju unosimo u organizam svakodnevno namirnicama koje konzumiramo. Jedna se bočica Coca-Cole sastoji od 90 posto vode i deset posto šećera. Za taj smo šećer čuli, jednako kao i za fruktozu, saharozu i laktozu, no što je s orbitolom, maltitom, eritritolom i ksilitolom? Popis se nastavlja u nedogled. Ove termine možemo susresti na deklaracijama proizvoda u trgovini, no nismo upućeni u njihovo pravo značenje. Dok čitamo deklaracije, svejedno žudimo za slatkim, ali možemo se pobrinuti i obuzdati tu "slatku zvijer" u sebi ako promijenimo neke navike.

Doručkujte – Nije doručak najvažniji obrok dana bez razloga. On bi trebao biti kraljevski, no to ne znači da trebamo pojesti tri jaja na oko, kobasice, pečenu slaninu i pahuljice. Doručak nam pomaže da shvatimo zacrtane ciljeve gubitka težine, a vitamini i minerali osiguravaju dodatni poticaj koji povezujemo s mentalnom oštrinom i emocionalnom dobrobiti.

zdravi doručakIzbjegavajte menze – U kantini imamo razne slastice na pladnju preda sobom i to nikako ne pomaže osobama koje se pokušavaju držati dijete ili ograničiti unos slatkoga. Umjesto ručka u menzi, spakirajte zdravi obrok kod kuće. Ujedno ćete uštedjeti novce.

Nemojte u potpunosti prekrižiti čokoladu – Ako se sto postotno odreknete svoje omiljene čokoladne poslastice, postat ćete ogorčeni i čangrizavi. Osjećaj gladi i ljutnje su sigurne smjernice koje vode ka gubitku odlučnosti ustrajanja pri ciljevima gubitka težine. Dopustite si jedno "varanje" dnevno i na trenutak uživajte u čokoladi.

Odaberite nezašećerene namirnice – Ukoliko dvojite između zaslađenog jogurta ili onog s prirodnim, nedorađenim okusom, odlučite se za onaj koji nije zaslađen.

Jedite voće – Prema stručnjacima, svaka osoba trebala bi pojesti do pet voćki dnevno kako bi zadovoljila svoje potrebe vitamina i šećera. Osim što će utažiti vašu želju za slatkim, voće također snižava razinu šećera u krvi, te tako štiti srce.

Naspavajte se – Dovoljno sna veliki je saveznik gubljenu prekomjerne težine. San prirodno snižava razinu tjeskobe i otpušta takozvane hormone mršavljenja. Ne zaboravite da pojačan stres dovodi do pojačanih želja za hranom i slatkim.

Krećite se – Kada pojedemo nešto slatko, naš mozak registrira hormon serotonin, takozvani hormon sreće. Jednako tako, fizička aktivnost također povisuje razinu serotonina. Kod sljedećeg obroka desert zamijenite žustrom šetnjom.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!