Okrenite se salatama za detoksikaciju

Detoksikacija povrće shutterstock 310081154

Božićna gozba je stvar prošlosti, a sada je vrijeme da se zabavite detoksikacijom organizma.

Osim što će detoksikacija pomoći vašem tijelu da se osjeća bolje te da se vrati u formu nakon blaganskog prejedenja, također se tako možete riješiti i onih par kilograma koje ste prikupili tijekom ovih dana.

Pod pojmom detoksikacije podrazumijevamo čišćenje organizma , te smanjenje unosa veće količine hrane, izbacivanje masne i kalorične hrane, te nam pomaže tijelu vratiti prirodnu ravnotežu i energiju. Podrazumijeva se i pojačani unos tekućine, vitamina i minerala – antioksidansa i pojačana fizička aktivnost dnevno – objasnila je Mirela Marić, voditeljica Centra za regulaciju težine u poklinici Aviva i nutricionistica.

Predložila je da tijekom detoksikacije izbjegavamo kavu, alkohol i cigarete, kao i hranu s puno soli. Također, potrebno je izbaciti hranu s visokim sadržajem masnoće, slatkiše i grickalice, kao i zaslađene sokove i gazirane napitke.

S druge strane, razne salate pune vitamina, antioksidansa i korisnih vlakana - pomoći će nam da se osjećamo bolje. Nutricionistica Marić objasnila je koji su sastojci idealne salate za detoksikaciju.

Salata od voća

Sve vrste voća bogate su: vitaminima i mineralima, antioksidansima i korisnim vlaknima. Preporuka je konzumirati: limun, naranče, jabuke, kivi, grejp, kruške ili ananas, te bobičasto voće.

Salata od povrća

Preporuča se špinat, kupu, cikla, brokula, radič, kelj, poriluk, zelena salata, blitva, matovilac, bijeli luk, artičoka. Kad god je moguće jedite ga sirovo, a ako je termička obrada potrebna, kuhajte ga na pari kako bi sačuvalo što više hranjivih sastojaka.

Ostali sastojci zdravih salata:

  • Sjemenke i orašasti plodovi
    Ukljucuje  konzumiranje orasa i badema, te sjemenki sunokreta i konoplje, te lanene sjemenke.
  • Riba - dva puta tjedno
    U prehranu što češće uključite ribu, kao što je tuna, losos, skuša i dr.
  • Crveno meso i perad - povremeno
    Jedite nemasno meso i perad, te obratite pozornost na koji način ga pripremate. Crveno meso na visokim temperaturama stvaraju toksine koji imaju negativan efekt na zdravlje. Dimljeno meso i dimljena riba su, su još jedan izvor toksina u našem organizmu.
  • Ostali proteini
    Umjesto puno proteina iz mesa, konzumirati proteine iz mlijeka, jaja  (kuhana),   slanutak, grah, leća, grašak, te proteine iz soje.
  • Omega-3 ulja

Također, naglasila je kako je potrebno u pripremi salata upotrebljavati maslinovo ulje, ulje konoplje ili laneno ulje.

Pročitajte kako započeti s detoksikacijom, te koja su pravila uspješne detoksikacije.

Foto: Shutterstock

G. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!