Pjevanjem pobijedite hrkanje

spavanje, hrkanje, apneja u snu, nesanica

Hrkanje je neugodna pojava, kako za hrkača, tako i za osobu koja s njim dijeli spavaću sobu. ako ste probali neke od savjeta koja preporučuje dr. Helena Jurina, uzmite u obzir najnovije otkriće engleskih istraživača. Oni su ustanovili kako pjevanje može pomoći u smanjenju hrkanja.

Naime, orintolaringolozi Bolnice Exeter i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Exeteru u svoju su studiju uključili 60 osoba koje su kronično hrkale te 60 osoba s blagom do umjerenom apnejom u snu. Ispitanici su podijeljeni u svije skupine: jedni su upisali program vježbi pjevanja koji je trajao tri mjeseca, dok su drugi služili kao kontrolna skupina. Ispitanici koji su izvodili vježbe za pjevanje "vježbali" su 20 minuta svakoga dana.

Svakodnevno pjevanje smanjilo je težinu, učestalost i glasnoću hrkanja te poboljšalo kvalitetu spavanja ovih osoba. S druge strane, nikakve promjene nisu zamijećene kod ispitanika kontrolne skupine. Naime, vježbe pjevanja učvrstile su mišiće grla, ali istovremeno olakšale simptome opstruktivne apneje u snu.

Osim vježbi pjevanja, stručnjaci preporučuju usvajanja zdravih navika, kao što je gubitak prekomjerne težine koja u velikoj mjeri doprinosi apneji u snu i hrkanju.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!