Pobijedite proljetni umor!

Badminton

Konačno je s "dnevnog reda" skinuta tema kako smo s proljećem naposljetku dočekali sunce i ljepše vrijeme, pa tako najpopularnije teme sada mogu biti alergije i proljetni umor. Donosimo savjete kako možete pokazati zube proljetnom umoru i povisiti razinu svoje energije.

Nakon sivih dana zime vedro smo dočekali proljeće, no ta nas je radost brzo prošla jer je na njeno mjesto stigao proljetni umor. On podrazumijeva sve veću potrebu za spavanjem, gubitak koncentracije i loše raspoloženje. Sindrom proljetnog umora u stvari je poremećaj u čijoj podlozi leži smanjena imunološka obrambena sposobnost tijela. Kako tome doskočiti na kraj? Predlažemo da posvetite malo više pozornosti određenim aspektima svog stila života i na taj način pobijedite ovog vječnog pratitelja proljeća. Analizirajte svoju prehranu i tjelesnu aktivnost – tu se kriju prave zamke proljetnog umora.

Ništa bez zdravog režima prehrane

Osnovno je pravilno se hraniti! S proljećem na tržnice dolazi raznovrsno voće i povrće koje nas može opskrbiti potrebnim nutrijentima za bolje funkcioniranje organizma i energijom, koja nam toliko nedostaje. Jedino se uz ove male "ratnike" – antioksidanse - možemo oduprijeti bolestima i održati razinu energije zavidnom.

Birajte namirnice bogate vitaminom C, jer njegov manjak može djelovati uspavljujuće na organizam. Ovaj vitamin utječe na stvaranje kolagena, koji se nalazi u kostima i ligamentima, krvnim žilama i tetivama. Također stvara neurotransmitere koji utječu na funkcije mozga i naše raspoloženje. Pomaže stvaranje vitamina E, štiti od slobodnih radikala i poboljšava apsorpciju željeza, a njegova se konzumacija preporuča za jačanje imuniteta. Jedite jagode, papriku, peršin, brokulu, kivi i citruse.

Jednako tako, nemojte zaboraviti na dodatni unos željeza. Njegov je unos vrlo bitan za energizirano tijelo, a većina žena i vegetarijanaca pati od njegovog manjka. Ovaj metal dostavlja kisik u mišiće i na taj način povećava razinu energije. Ciljajte na 18 miligrama dnevno, a sjajan izvor željeza je zob, grašak, tuna, sezam, crveno meso, lisnato povrće, cikla, kao i sušeno voće.

Nemojte zaboraviti kako biste trebali doručkovati kao šampioni ako želite biti zdravi i pucati od energije. Nije bez razloga doručak nazivan najbitnijim obrokom dana. On vašem tijelu daje energiju potrebnu za uspješan radni dan i osigurava normalno funkcioniranje metabolizma. Naime, istraživanja su pokazala kako osobe koje redovno doručkuju jedu manje tijekom dana, bolje se koncentriraju, imaju nižu razinu kolesterola i manji rizik od razvijanja bolesti srca.

Pokrenite se!

Kako smo tijekom zime navikli biti manje-više vezani za topli dom, tjelesna aktivnost nije bila uključena u našu svakodnevicu. Sada se javljaju tolike mogućnosti za kretanje, a nama je najteže početi! Kako se možemo "trgnuti" i voditi aktivniji život savjetuje fitnes trener i kolumnist na portalu Ordinacija.hr Tomislav Dolušić.

"Ako se često ne bavite vježbanjem, idealno je da postepeno krenete s vježbanjem s proljetnim suncem. Za početnike su idealne šetnje, trčanje u prirodi, parku, vožnja bicikla, igranje odbojke ili nogometa. To je odlično kombinirati s funkcionalnim treningom, koji će vas brzo dovesti u formu. Funkcionalni treninzi podrazumijevaju programe kao što su Freemotion, Boot camp, Fit box i Hard body, a možete ih sve provjeriti na Dream Gym.hr .

Kako započeti s trčanjem?

Sve ove aktivnosti odlične su za rekreaciju na otvorenom, bilo da ste sami ili vježbate s nekim u paru. Ako je vaš cilj zaista se dovesti u red i istopiti suvišne kilograme, bitno je napomenuti jednu stvar, ističe naš sugovornik. "Za sagorijevanje viška kilograma trening mora biti visokointenzivan i intervalan. Na otvorenom to mogu biti intervali sprinta tijekom trčanja, prilagođene funkcionalne vježbe u parku te razni poligoni u sportskim centrima ili parkovima". Provjerite naše preporuke za najbolje proljetne sportove na otvorenom.

Više o takvom obliku treninga pročitajte u kolumnama prof. Dolušića na našem portalu: Funkcionalni intervalni trening 1. dio i Funkcionalni intervalni trening 2. dio.

Karmen Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!