Spremni za pobjednički ritam?

trcanje1

Postoji mnogo načina rekreacije te održavanja forme i linije, a trčanje je jedan od najjednostavnijih.

Iako ovaj način vježbanja ne liječi apsolutno sve bolesti, do sada je povezan s nizom pozitivnih učinaka na zdravlje, izvrstan je emocionalni 'booster', te djeluje na prevenciju bolesti. Ako sve ovo nije bilo dovoljno da prvom prilikom zgrabite tenisice i pokrenete se, donosimo dodatnih šest razloga:

1. Trčanje je najjednostavnije i najekononičnije...
Iako neke nove sprave za vježbanje vašu rekreaciju mogu učiniti zabavnijom i samim time lakšom, ništa nije jednostavno i ekonomično kao trčanje. Sve što vam doista treba za ovu aktivnost su dobre tenisice i, za žene, dobar sportski grudnjak. Napokon, svi znamo kako staviti nogu ispred noge i uspostaviti ritam trčanja. Nema plaćanja mjesečnih članarina, novih vještina koje treba svladati, ne treba nam nova oprema...

2. ...a opet, nije toliko'lagano'!
Za koju god aktivnost se odlučite, sigurno ćete poboljšati kondiciju i zdravlje. Ipak, trčanje sagorijeva najviše kalorija, a osim toga, vježba i srce. Dok trčite, tijelo šalje krv u srce, a ono, pak, pumpa krv natrag u noge. Što brže trčite, srce jače radi i postaje snažnije.

trcanje par3. Trčanje sprječava osteoporozu...
Unatoč nekim mišljenjima, trčanje ne uništava zglobove. Osteoartritis, koji vodi 'ogoljavanju' zglobne hrskavice, nastaje zbog godina, ali i zbog tjelesne težine. Pretile žene četiri su puta podložnije osteoartritisu od žena normalne tjelesne težine. Kod pretilih muškaraca opasnost od asteoartritisa čak je peterostruko veća. Osobe koje trče uglavnom su normalne težine i samom fizičkom aktivnošću smanjuju rizik od osteoartritisa. Trčanje potiče protok kisika i 'tjera' toksine iz tijela, podupire hrskavicu te jača ligamente.

4. ...te otpušta stres nakupljen tijekom radnog dana!
Osobe koje redovito trče mogu potvrditi blagodati ove aktivnosti i što se tiče svakodnevnog stresa. Napetost u vratu, leđima i ramenima nestaje, a poboljšano je pamćenje i razmišljanje. Trčanje preporučuju i stručnjaci za liječenje kliničke depresije, alkoholizma i ovisnosti o drogama.

5. Trkači manje podložni bolestima...
Redovita vježba smanjuje rizik od oboljenja od brojnih vrsta raka. Nedavno istraživanje potvrdilo je kako su fizički najaktivniji trkači smanjili rizik od oboljenja za 24 posto, odnosno žene za 30 posto. Trkači su manje skloni srčanim bolestima, moždanom udaru, dijabetesu, a trčanje snižava i krvni tlak, te povećava imunitet. Pozitivno utječe i na slabljenje vida koje nastaje uslijed starenja.

6. ...te žive duže i zdravije...
Istraživanja su u pozitivnu vezu dovela trčanje i duži životni vijek. Osobe koje redovito trče sposobne su obavljati neke funcije, primjerice rezati meso ili prati kosu, duboko u starosti. Kod fizički neaktivnih osoba te sposobnosti s godinama slabe. Svakim treningom trkači povećavaju koštanu masu, smanjuje upale, poboljšavaju imunitet i pamćenje.

....treba li vas još uvjeravati? Tenisice na noge, dobar mp3 player u ruke i akcija!

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!