Što trčanje može učiniti za vaše zdravlje?

Shutterstock 388714789

Ako želite li postići zavidnu formu i pozitivno utjecati na svoje zdravlje odaberite trčanje - aktivnost koja će vam sve to omogućiti.

Zdrave kosti, jaki mišići, zdrav kardiovaskularni i respiratorni sustav, vitka linija i manjak stresa samo su neke od blagodati koje pruža trčanje.

Prednosti trčanja za zdravlje

Mnogi bi se složili kako je trčanje životna filozofija koja potpuno mijenja pogled na svijet i pozitivno utječe na svakoga tko se odluči baviti ovom aktivnošću. Stječu se nove navike, mijenja se način razmišljanja i prehrane, tijelo se počinje mijenjati te u vaš život ulaze novi ljudi koji dijele jednaku ljubav prema ovoj zdravoj aktivnosti.

1. Prevencija povredama koljena

Iako su vas možda prijatelji upozoravali kako trčanje negativno utječe na zdravlje koštanog sustava, znanstvenici tvrde kako se događa upravo suprotno te ono poboljšava zdravlje koljena. Tako osobe koje trče u odrasloj dobi imaju 25 posto manji rizik od razvoja osteoartritisa i bolova u koljenima. Do boli u koljenima često dolazi zbog nepravilnog i neredovitog trčanja te viška tjelesne mase.

2. Jača memoriju

Trčanje utjeće i na naše mentalne sposobnosti! Rezultati istraživanja potvrđuju kako ta aktivnost stimulira mozak te je potrebo samo nekoliko dana redovitog trčanja kako bi on postao bogatiji za nekoliko stotina tisuća novih stanica nastalih na području mozga zaduženom za stvaranje sjećanja i prisjećanje, vještine odgovorne za učenje i druge kognitivne zadatke.

3. Pomaže pri gubitku kilograma

Bilo koji oblik vježbanja troši kalorije, a bonus je što se to isto događa i nakon nakon završenog treninga. Taj se efekt naziva "afterburn". Dokazano je i kako ćete redovitim vježbanjem pojačati potrošnju kalorija nakon trčanja.

4. Trčanje smanjuje rizik od nastanka kancerogenih bolesti

Samo 30-ak minuta redovitog i pravilnog trčanja čini čuda kada je u pitanju imunološki sustav pa se tako broj stanica koje uništavaju štetne tvari u organizmu povećava i tako uništavaju viruse, bakterije i zloćudne stanice odgovorne za nastanak raznih oboljenja.

5. Trčanjem ostajte u mentalnoj i fizičkoj formi

Osobe koji redovno vježbaju i u starijoj dobi obavljaju sve što su mogli u 20-ima. Vježbanje je jedan od ključnih čimbenika za smanjivanje rizika od kroničnih oboljenja, te za održavanje dobrog zdravlja i jake memorije i u starijim danima, tvrde stručnjaci

6. Prevencija dijabetesa tipa 2

Bilo koji oblik tjesene aktivnosti je dobar za osobe koje koji već imaju dijabetes te im pomaže u regulaciji šećera u krvi, smanjenju tjelesne težine i rizika razvoja kardiovaskularnih bolesti (a to je najčešća komplikacija izazvana dijabetesom). „Već samo 30 min brzog hoda dnevno odgađa pojavu šećerne bolesti tipa 2 za 10 godina kod ljudi koji u obitelji imaju pozitivnu anamnezu za pojavu dijabetesa“ izjavila je dr. Prašek za Večernji list.

Prijavite se na utrku koja se održava u Samoboru 1. travnja 2017 godine!

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!