Sve dobrobiti tjelovježbe za vaše zdravlje

Imunitet, muskarac

Tjelovježba je sigurni način na koji se možete zaštititi od mnogih bolesti: od obične prehlade, gripe do ozbiljnih mentalnih i tjelesnih bolesti.

Novi dokazi ovoj staroj tezi stižu nakon što su britanski stručnjaci analizirali 40 prethodnih studija o učincima vježbanja na naše tijelo objavljenih između 2006. i 2010. godine. Iako su se većinom koncentrirali na muškarce i njihovo zdravlje, ističu da se rezultati mogu primijeniti na oba spola i sve dobne skupine.

Tjelovježba može smanjiti rizik određenih vrsta raka, senilnosti, seksualnih problema poput erektilne disfunkcije, dijabetesa tipa 2, bolesti srca, depresije, visokog tlaka, problema sa žuči i mnoge druge bolesti, tvrde istraživači Sveučilišta East Anglia.

Osim prestanka pušenja, najbolje što možete učiniti za svoje zdravlje je redovito vježbati. Tjelovježba ne mora nužno uključivati sate i sate znojenja u teretani ili trčanje maratona. Jednostavna ili ubrzana šetnja u trajanju od pola sata svakodnevno može polučiti jednake rezultate. Važno je da se krećete!

"Pregledana literatura je pokazala kako koliko dugo ljudi žive i koliko su zdravi ovisi o složenoj mješavini faktora, uključujući stil života, mjesto stanovanja, pa čak i sreću. Pojedinci imaju element kontrole nekih od ovih faktora, a to podrazumijeva pretilost, način prehrane, pušenje i tjelesnu aktivnost", objasnio je dr. Leslie Alford, psihoterapeut Sveučilišta.

  • Zamijećena je jaka povezanost između povećanja tjelesne aktivnosti i smanjenja rizika od raka debelog crijeva
  • muškarci koji su na poslu aktivni i ne sjede puno za stolom imaju manje stope raka prostate
  • muškarci koji se bave tjelovježbom u manjoj mjeri imaju erektilne probleme
  • tjelesna aktivnost smanjuje rizik senilnosti u starijoj dobi.

Istraživači su ponudili glavni savjet zdravim osobama starim između 18 i 65 godina: bavite se nekom fizičkom aktivnošću umjerenog intenziteta 150 minuta tjedno (taman pet 30-minutnih žustrih šetnji tjedno). Ako ste stariji, vježbanje vam može pomoći zadržati ravnotežu, fleksibilnost i povećati gustoću kostiju.

"Idealno, za najviše zdravstvenih dobrobiti, ljudi bi trebali vježbati, ne bi smjeli pušiti, trebali bi se zdravo hraniti i imati indeks tjelesne mase manji od 25 [izračunajte svoj indeks tjelesne mase]. Što više ovih navika imate, to ćete manje biti skloni razvijanju mnogih kroničnih poremećaja", zaključio je dr. Alford.

Istraživanje je objavljeno u časopisu International Journal of Clinical Practice.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!