Umijeće okretanja pedala

bicikl-par

Vožnja bicikla nije samo okretanje pedala! Nepravilnim položajem tijela riskirate bolove u leđima, a često ni svi mišići nisu u punoj funciji.

Sljedeći put kad krenete u malu rekreaciju, imajte na umu ove savjete:

Visina sjedala
Važno je dobro podesiti visinu sjedala. Neispravan položaj nogu i stopala može za 50 posto smanjiti snagu pedaliranja i pridonijeti bolovima u donjem dijelu leđa. Sjednite i stavite jedno stopalo na pedalu tako da srednjim dijelom prianja uz nju, a zatim ga potiskujte prema dolje i unatrag. Koljeno pritom mora biti lagano savinuto.

Torzo
Opuštanje mišića leđa i abdomena u položaju lagane nagnutosti prema naprijed sprečava pogrbljeno držanje i učvršćuje trbušne mišiće.

Noge
Za okretanje pedala koristite kvadricepse, a pri usponima mišiće pregibače nogu. Tako ćete zadržati lakoću kretanja i stalan tempo.

Stopala
Za pedaliranje koristite sve mišiće. Dok se stopalo kreće prema najnižem položaju, održavajte savitljivost pokretom kao da skidate žvakaću gumu s potlata.

Ruke
Premalen razmak između sjedala i guvernala pogrbit će tijelo, a preveliki će opteretiti donji dio leđa. Kako biste odredili pravu visinu upravljača, stavite laktove na vrh sjedala i ispružite ruke prema upravljaču. Vrhovi prstiju trebaju dosezati 5 do 7 centimetara iza upravljača, a visina upravljača treba biti 5 do 7 centimetara niža od sjedala.

S navedenim uputama na umu, želimo vam ugodnu i korisnu vožnju!

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!