Vježbanjem do boljeg pamćenja

par setnja 1

Ako ste stariji od 55 godina i bavite se umjerenom tjelesnom aktivnošću godinu dana, možete povećati veličinu hipokampusa, strukture mozga odgovorne za sve oblike stvaranja pamćenja.

Istraživači Sveučilišta Pittsburgh su u svoju studiju uključili 120 osoba koje nisu bolovale od senilnosti i podijelili ih i dvije skupine: ispitanici prve skupine su hodali po atletskoj stazo 40 minuta dnevno, tri dana tjedno, dok su ispitanici druge skupine izvodili vježbe istezanja i učvršćivanja tijela.

Rezultati su pokazalo kako se volumen lijevog i desnog hipokampusa povećao za 2,12, tj. 1,97 posto kod osoba koje su se bavile aerobnom aktivnošću. Isto se područje mozga smanjilo za 1,40, tj. 1,43 posto kod ispitanika koji su se bavili vježbama istezanja.

Rezultati istraživanja su pogotovo bitni jer sugeriraju kako samo umjerena razina tjelesne aktivnosti može poboljšati pamćenje i zdravlje mozga odraslih osoba.

"Smatramo da je atrofija hipokampusa kasnije u životu gotovo neizbježna. No, pokazali smo kako čak i umjerena tjelovježba kroz godinu dana može povećati veličinu te strukture. Mozak se može promijeniti u toj fazi", objasnio je Kirk Erickson, profesor psihologije Sveučilišta Pittsburgh, ujedno i voditelj istraživanja objavljenog u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!