Vježbanjem do kvalitetnog i čvrstog sna

Vjezbanje, joga, istezanje

Već ste ranije čuli kako vježbanje može popraviti kvalitetu sna i čak pomoći kod slučajeva nesanice. Ipak, postoji jedan uvjet. Vježbanje treba biti kontinuirano i trajati dulji period vremena kako biste osjetili pozitivan učinak kada je kvaliteta sna u pitanju, tvrdi novo istraživanje.

Sve do sada, stručnjaci nisu bili sigurni zašto točno vježbanje doprinosi čvršćem snu. Doktorica Kelly Glazer Baron, direktorica bihevioralnog programa spavanja na Northwestern University Feinberg School of Medicine, analizirala je malu studiju iz 2010. godine koja je uključila 11 žena te pokazala kako redovito vježbanje popravlja san tijekom perioda od 16 tjedana. "Rezultati ove studije govore nam kako vježbanje nije trenutni lijek protiv nesanice te je potrebno neko vrijeme kako bi se kvaliteta sna popravila", ističe Glazer Baron i dodaje kako niz faktora igra ulogu.

1. Ustrajnost je ključ. Tijekom istraživanja ispitanice su vježbale tri do četiri puta tjedno u trajanju od barem 30 minuta. Nakon jednog dana vježbanja nije primijećena promjena u kvaliteti sna, no nakon 16 tjedana kontinuiranog treninga sve su ispitanice brže tonule u san i spavale su gotovo sat vremena duže.  

2. Vrijeme dana je važno. Baron kaže kako vježbanje jako blizu vremenu odlaska u krevet može negativno utjecati na san, pa su ispitanice dobile upute da vježbaju između 13 i 17 sati. Naravno, možete vježbati i ujutro ako vam to bolje odgovara, samo nemojte trening odrađivati nakon prekasno.  

3. Nemojte pretjerivati. Brazilska studija iz 2010. godine pokazala je kako je žustra šetnja pomogla ispitanicima da brže utonu u san i to dvostruko brže nego inače te da spavaju duže, dok su intenzivni oblici vježbanja, poput trčanja i dizanja utega djelovai kontraproduktivno.

4. Nemojte prestati! Ispitanice koje su sudjelovale u istraživanju vježbale su više nakon kvalitetnog i boljeg sna. Dakle, redovito vježbanje pridonosi reguliranju sna, što vodi do više treninga, što opet rezultira dobrim noćnim snom!

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!