Zdrave kosti su preduvjet aktivnog života!

trcanje, suma, shutterstock

Za profesionalne sportaše, ali i one koji se rekreativno bave sportom, važan je način prehrane, dovoljan unos najvažnijih tvari u organizam, pravilna hidratacija organizma i priprema za sportske aktivnosti.

Uzimamo ih zdravo za gotovo, ali imati zdrave kosti i zglobove osnova je za aktivan život. Samo zamislite kako ograničavajuće može biti ako slomite nogu i ne možete se kretati bez tuđe pomoći? Budite sigurni da su vam kosti jake i da takve ostanu - to je važno za sve - sportaše, nesportaše, muškarce kao i žene.

Profesionalni sportaši i rekreativci često su izloženi brojnim ozljedama zglobova i mišića. Nastaju uslijed nedovoljne zagrijanosti ili razgibanosti tijela prije vježbanja, prejakog intenziteta vježbi ili zbog slučajnog ozljeđivanja. Sportske ozljede, starenje organizma, a dodatno i različite bolesti dovode do slabljenja zglobova i smanjenja njihove fleksibilnosti, hrskavica se pojačano troši.

Kod svih iznimnih tjelesnih opterećenja, među koje spada i sport, veća je potrošnja, pa je stoga i veća potreba za određenim hranjivim i vitalnim tvarima. Takva povećana potreba postoji i za prirodnim biološkim visokovrijednim dodacima prehrani kao što su vitamini, minerali, antioksidansi, kolagen i drugi koji se sve više upotrebljavaju.

Stoga je za profesionalne sportaše, ali i one koji se rekreativno bave sportom važan način prehrane, dovoljan unos najvažnijih tvari u organizam, pravilna hidratacija organizma i priprema za sportske aktivnosti.

Minerali i elementi u tragovima su anorganske tvari koja organizam ne može sintetizirati, a neophodni su prekursori za odvijanje normalnih funkcija organa i biokemijskih reakcija u organizmu. Oni su aktivatori ili sastojci enzima, hormona, crvenih krvnih stanica, a važni su i za funkcije živčanog sustava.

Upravo zbog stalnog izlučivanja i pretjeranog znojenja, tijelu sportaša su neophodni sljedeći elementi:

  • Magnezij je važan aktivator mnogih enzima i sudjeluje u metabolizmu glukoze. Također je važan za funkcioniranje živčanog sustava, te za normalan rad srca. Nadoknada magnezija otklanja grčeve mišića koji su česta pojava kod sportaša. Manjak ovog minerala može izazvati pojačani oksidativni stres, glavobolje i živčanu razdražljivost.
  • Kalcij je nepohodan regulator fizioloških funkcija stanice i organizma. Sudjeluje u izgradnji kostiju i zubi, u regulaciji propusnosti stanične membrane, u izlučivanju inzulina, a važan je i za pravilan rad srca. Nužan je i za pravilne mišićne kontrakcije.
  • Kalij i natrij su važni elektroliti koji reguliraju razinu vode u organizmu. Niska razina može izazvati dehidrataciju, slabost i grčeve mišića. Kalij je također uključen u proces prijenosa živčanih impulsa.
  • Vitamin C poboljšava imunitet organizma jer djeluje kao snažan antioksidans - smanjuje aktivnost slobodnih radikala, sudjeluje u izgradnji kapilara, tetiva, hrskavice, kostiju i kolagena. Obzirom da je organizam sportaša u periodu intenzivnih treninga i natjecanja pod stresom, ovaj vitamin je neophodan i zbog obrane od infekcija.

Koja je uloga kolagena?

Govoriti o ulozi i važnost kolagena za naš organizam znači govoriti o jednom od temeljnih tkiva – vezivnom tkivu. Ono zajedno s hrskavičnim i koštanim čini potporno tkivo, a rasprostranjeno je po cijelom tijelu. Ima niz različitih uloga: povezuje pojedine kosti u zglobove, gradi ovojnice oko organa i međusobno ih odvaja, povezuje kožu sa strukturama ispod nje, obavija mišiće i pojedine mišićne grupe, oblaže i štiti krvne žile i živce na mjestima gdje ulaze ili izlaze iz organa, pa, osim potporne, ima i nutritivnu ulogu. Posebna građa veziva osigurava i ulogu u očuvanju prirodne otpornosti organizma, te regeneracijsku ulogu (sudjeluje u obnovi svih vrsta potpornog tkiva).

Ljudski organizam ima sposobnost sinteze kolagena, konstantno potrebnog zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva, zacjeljivanja i obnove ozlijeđenog tkiva. S vremenom organizam postepeno gubi kapacitet njegove obnove zbog procesa starenja, trajnih preopterećenja (vrhunski sport, fizička aktivnost) ili autoimunih bolesti. U mladosti se gubitak kolagena brzo nadomješta, ali s godinama taj gubitak postaje sve izraženiji, pa se računa da nakon 25. godine života tijelo prosječno gubi 1,5 posto kolagena godišnje.

Može li se nadomjestiti gubitak kolagena?

Način života, pravilna prehrana i kontinuirana tjelesna aktivnost mogu donekle ublažiti i usporiti gubitak kolagena i njegove posljedice, međutim u suvremeno vrijeme to nije dovoljno. Životni vijek sve je duži, ali blagodati tog produžetka sve starija populacija može uživati samo uz uvjet očuvanja zdravlja i osnovnih funkcija organizma.

Flexagen

Dodaci prehrani s kolagenom nadoknađuju kolagen izgubljen prirodnim procesom.

Flexagen prašak je dodatak prehrani jedinstvene inovativne formulacije za održavanje zdrave hrskavice i kostiju koji sadrži dva oblika kolagena: nativni kolagen tip II i hidrolizat kolagena. Formulacija je dodatno obogaćena vitaminima C i B6 te s pet minerala: kalcijem, fosforom, magnezijem, manganom i bakrom.

  • Vitamin C doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju hrskavice i kostiju.
  • Magnezij doprinosi održavanju normalnih kostiju, normalnoj sintezi bjelančevina i funkciji mišića.
  • Mangan doprinosi normalnom stvaranju vezivnog tkiva i održavanju normalnih kostiju.
  • Fosfor doprinosi održavanju normalnih kostiju.
  • Kalcij je potreban za održavanje normalnih kostiju i doprinosi normalnoj funkciji mišića.
  • Bakar doprinosi normalnom održavanju vezivnog tkiva.
  • Vitamin B6 doprinosi normalnom metabolizmu bjelančevina.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!