Otvoreni, ambiciozni i inovativni, ali i nestrpljivi i narcisoidni - sve su to Milenijalci

Shutterstock 373684390

Milenijalci… Internet je prepun tekstova o njima, ali čini mi se da se i dalje ne možemo složiti jesu li lijeni, bahati i nestrpljivi ili pak sasvim suprotno – radišni, ambiciozni i nezavisni. Najprije je tu pitanje tko uopće spada u ovu skupinu ljudi?

Iako ni oko toga nema nekog općeg slaganja, najčešće se smatra da je riječ o osobama koje u ovom trenutku imaju između 18 i 34 godine, što znači da se radi o poprilično velikom postotku populacije.

Svjedoci promjena

U Americi primjerice upravo Milenijalci čine najveći udio radnog stanovništva, ali i ogromno potrošačko tržište. Upravo su zato Milenijalci danas glavna ciljana skupina mnogih korporacija koje marketing sve više usmjeravaju prema njima, bojajući identitet svojih proizvoda u skladu s trendovima koje zaokupljaju ove mlade skupine ljudi. Za Milenijalce se tako često govori da žive brzo i da su nestrpljivi u postizanju onoga čemu streme, a ako pogledamo vrijeme u kojem su odrastali, čini se da ovakvo mišljenje vjerojatno nije tako daleko od istine.

Bacimo li pogled u nazad, možemo zaključiti da su Milenijalci tijekom svog djetinjstva i rane odrasle dobi svjedočili strelovitim promjenama i napretku društva, vjerojatno bržim nego bilo koji naraštaj prije njih.

Stvari koje su ne tako davno bile u domeni fikcije, poput pametnih telefona, umjetne inteligencije, električnih automobila, super brzih računala i društvenih platformi postale su stvarnost upravo za vrijeme njihovog odrastanja. Stoga nije čudno da Milenijalci teže brzim rješenjima, inovativni su, ali i kroz to pomalo nestrpljivi. Ta nestrpljivost i sklonost brzim rješenjima mogu za njih biti otežavajuće osobine u mnogim domenama života, a posebice u profesionalnom razvoju, s obzirom da se mnoge zemlje bore s problemom visoke stope nezaposlenosti upravo mlađeg stanovništva.

Pobjeći od roditelja - prednosti samačkog života

Bez vremena za čekanje

S druge strane, zbog strelovitih promjena koje su obilježile njihovo odrastanje, Milenijalci su u odnosu na prethodne generacija puno otvoreniji isprobavanju novih stvari, dok im postizanje stabilnosti i rutine nije toliko privlačno. Jedno istraživanje provedeno u Sjedinjenim Američkim Državama pokazalo je da je oko 80 % Milenijalaca trenutno u potrazi za poslom ili pak otvoreno za nove prilike bez obzira na trenutno zaposlenje. Iako su i u prošlosti ljudi oduvijek išli trbuhom za kruhom, Milenijalci su sve više građani svijeta koji će za vrijeme životnog vijeka češće mijenjati radna mjesta i mjesta stanovanja, pa čak i karijere. Primjerice, u istom istraživanju oko 80 % ih je navelo da su spremni na preseljenje ako im se ponudi prava poslovna prilika.

Iako se Milenijalce nerijetko portretira kao lijene, istraživanja ukazuju da se oni zaista razlikuju u nekim aspektima pristupa karijeri i poslu u odnosu na prethodne generacije, ali ne nužno u spremnosti na težak rad kako se često ishitreno zaključuje.

Razlika je u tome da su Milenijalci manje skloni prihvaćanju piramidalnog sustava hijerarhije i napredovanja u poslu, koji se temelji prvenstveno na godinama radnog iskustva kao čimbeniku koji određuju napredovanje. Za Milenijalce vrijeme provedeno u organizaciji nije nužno za napredovanje prema vrhu, već isključivo sposobnost i rezultati. Čini se da stoga ne zaziru od zahtjevnosti i odgovornosti koje nameću visoke pozicije, već naprotiv, upravo tome streme, ali ne s nepotrebnom odgodom i čekanjem „da se otvori prava prilika“. Nasreću, iako transformacija radnih organizacija u takav sustav na mnogim mjestima još nije zaživjela, vidljivo je da se društvo mijenja upravo u tom smjeru, pa je tako danas sve više vrlo mladih ljudi na najvišim rukovodećim pozicijama, kako u korporativnom svijetu tako i u politici.

Strahovi, napetost, nervoza – zašto smo postali generacija anksioznih?

Nisi poseban

S druge strane, neke stvari povezane s vremenom u kojem Milenijalci žive i odrastaju nisu tako sjajne. Istraživanja navode da je među današnjim studentima narcisoidni poremećaj ličnosti tri puta češći nego kod studenata 80-ih godina prošlog stoljeća. Mnogi za to krive društvene mreže koje potiču površnost i egocentrizam i dominirajući mentalitet koji naglašava individualizam umjesto orijentiranosti zajednici. Tako 12-minutni YouTube video govora koji je profesor engleskog jezika održao zadnji dan nastave u jednoj američkoj srednjoj školi nosi naziv „Nisi poseban“. U videu koji ima oko dva milijuna pregleda, jedna rečenica mogla bi sumirati osnovni problem Milenijalaca koji su ambiciozni i inovativni, ali i beskrajno orijentirani sami na sebe. Rečenica glasi: „Popni se na planinu da možeš vidjeti svijet, a ne da svijet može vidjeti tebe.“

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!