5 grešaka koje stalno ponavljamo pri održavanju osobne higijene

Shutterstock 1532773421

Loša higijena može povećati rizik od raznih oboljenja, ali i utjecati na društveni i profesionalni život.

Ipak, i oni "najuredniji" mogu ponavljati jedne te iste greške bez obzira na sav trud. Donosimo 5 najčešćih grešaka kada je u pitanju briga o higijeni:

1. Nosite cipele bez čarapa

Možda je posebno zadovoljstvo​ ​hodati bez čarapa, ali to može imati i svoje posljedice "Ljudske noge će "iznojiti" otprilike 250 mililitara znoja u danu, što je puno ako se on nema u što upiti, osim cipela" kaže Emma Stevenson sa sveučilišta za Podijatre u Engleskoj. Osim neugodnog mirisa, oni koji ne nose čarape su skloniji razvoju žuljeva i gljivičnih oboljenja. Prvi je savjet da nabavite čarape, a drugi da iskoristite vrećicu čaja za prikupljanje vlage iz cipela tako ju tijekom noći stavite u njih.

Evo zašto ne trebate ispirati usta vodom nakon pranja zubi - argumenti za i protiv

2. Ne čistite četkice za šminku

Ne podcjenjujte nečistoće i bakterije koje se mogu nakupljati na vašem kistu za šminkanje. Osim što ćete se lošije našminkati, mogli biste patiti zbog akni, infekcija i osipa. Za temeljito čišćenje smočite kist toplom vodom. Dodajte kap nježnog sredstva za čišćenje lica na kist i lagano kist protrljate prstima kako bi se stvorila pjena. Isperite i istisnite suvišnu vodu iz kista od korijena prema vrhu kako bi kist ponovno imao svoj oblik. Ostavite na ravnoj površini da se osuši na zraku.

3. Čistite uši štapićima

Uši se ne bi smjele čistiti štapićima – bilo čime slične veličine. Ovakvi predmeti mogu oštetiti kanaliće u uhu, a tako riskirate privremen ili trajni gubitak sluha. Pa kako ih čistiti? Ne brinite jer dr. Robert Shmerling iz medicinskog centra Beth Israel Deaconess tvrdi da vosak iz uha ne morate čistiti jer umjerene količine služe kao barijera od štetnih stvari iz okoliša.

Dijabetes, infekcije dišnih putova... Što sve loš zadah može otkriti o vašem zdravlju?

4. Zube samo perete četkicom

Ako se vaša oralna higijena sastoji samo od četkanja zubi, definitivno je vrijem za promjene. "Većina bakterija živi upravo na mjestima do kojih se teško dolazi – između zubi. Jedini način za uklanjanje plaka kod kuće jest čišćenje koncem.", kaže Edmund Hewlett sa sveučilišta California.

5. Posteljinu mijenjate svakih par tjedana

Većina tijela dolazi u direktan kontakt sa posteljinom i ručnicima, pa biste ih trebali mijenjati redovito. Ručnik je pogodan za tri korištenja prije pranja. Stručnjaci kažu da bi posteljinu trebalo mijenjati jednom tjedno, a ako na krevetu spava pas ili više članova obitelji, i češće. 

Pretjerano znojenje može biti znak ozbiljnih bolesti, pa i srčanog udara

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!