Ovo su stvari koje ne bismo smjeli raditi kada ne možemo zaspati

Manjak sna nesanica spavanje shutterstock 176815022

Neki ljudi su te sreće da zaspe par minuta nakon što legnu. No, ipak postoje i oni koji ne mogu zaspati koliko god umorni bili.

Sigurno ste dosada isprobali sve načine za brži uspavljivanje.

No, ponekad ti savjeti imaju obrnuti efekt pa zbog toga još teže utonete u san, objašnjava neurolog W. Christopher Winter

Ali, uvijek postoji mjesta za još pokoji savjet, ali ne na način koje biste stvari trebali raditi, nego što baš ne biste smjeli raditi kada se satima vrtite u krevetu, a san ne dolazi na oči.

Kreativne ideje kako zdravo iskoristiti pauzu za ručak

Tablete za spavanje

Iako u ovome postoji ironija, liječnik objašnjava kako ipak nije dokazano da tablete za spavanje pomažu zaspati brzo i efikasno. A kako biste se ujutro osjećali dobro važno je noćni san bio kvalitetan i dubok. Neke studije su pokazale kako tablete za spavanje pomažu da zaspite samo par minuta prije nego što biste inače zaspali, što ne pomaže previše pogotovo kada ste svjesni da lijekovi mogu imati nuspojave kao što su jutarnja razdražljivost ili mjesečarenje. Postoji i pozitivna strana ove navike, a to je što ćete sami sebe uvjeriti kako vam tablete pomažu i kako spavate bolje.

Na taj način se možete osjećati osvježeno iduće jutro, ali sve je to samo placebo efekt, ističe neurolog

Kako se naspavati za velikih vrućina? Imamo 5 savjeta

Dodatci hormona melatonina

Prilikom zalaska sunca naš mozak proizvodi višak hormona melatonina koji funkcionira kao okidač, a pomaže nam lakše zaspati. No, mnogi zbog problema sa spavanjem uzimaju dodatke melatonina što zapravo ne pomaže onako kako smo mislili. Čak 10 studija provedenih na 1,683 osoba na Sveučilištu Yale pokazala su kako ti dodaci uspavljuju isto kao i tablete, samo nekoliko minuta prije nego što bismo inače zaspali.

Također, stalno uzimanje dodataka može poremetiti prirodnu proizvodnju hormona, a kao posljedica toga može biti manja proizvodnja melatonina zbog čega ćete još teže zaspati, objašnjava liječnik Winter

Savjeti za bolji san s partnerom koji hrče ili nemirno spava

Izlazak iz kreveta kada ne možete spavati

Zapravo većina ljudi kaže sebi: Ok, ako ne zaspim za 15 minuta ustat ću i idem slušati glazbu, gledati film ili čitati knjigu. No, liječnici se ne slažu jer vrijeme koje provedete odmarajući pomaže tijelu skoro kao i spavanje.

Sve dok niste uznemireni činjenicom da ne možete zaspati, odmaranje tijela pomaže, a s vremenom ćete se dovoljno opustiti i utonuti u san, ističe neurolog

3 jutarnje tajne za odlično raspoloženje cijeli dan

Brojanje ovčica

Ako vas uspavljuje brojanje mekanih, bijelih ovčica koje skaču preko ograde – to je super, napominje dr. Winter

Ali, za mnoge ljude brojanje predstavlja anksioznost. U trenutku kada dođu do većih brojeva te ovce više nisu tako slatke. Umjesto toga postaju podsjetnik da ste upravo taj dvoznamenkasti broj udaljeni od toga da biste upravo sada trebali spavati. Liječnici ipak savjetuju da pokušate zamišljati nešto što vas opušta. Pokušajte s nekom sretnom uspomenom, nekim ciljem koji želite postići (a ima naravno sretan završetak) ili zamišljajte druženje s voljenima. Takve stvari nas opuštaju pa su veće šanse da ćete brže zaspati.

Može li vam partner pokvariti san i pogoršati insomniju?

Gledanje na sat

Za šest sati ustajete. Sada je već pet i pol. Sada pet. Iako stalnim gledanjem na sat imate osjećaj da kontrolirate situaciju u kojoj ste se našli, zapravo je to vrlo loša navika.

Što manje vremena imate za spavanje, to više raste vaša briga kako ne možete zaspati. Navijte alarm na mobitelu i odložite ga na drugi kraj sobe kako ne biste dolazili u napast provjeravati koliko je sati, naglašava liječnik Winter

Također, ugasite i wireless ili mobilne podatke kako ne biste dobivali stalne obavijesti i poruke koje samo odvlače pažnju te smetaju. 

Evo što radi Jennifer Aniston kako bi izgledala 20 godina mlađe

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!