Može li vam partner pokvariti san i pogoršati insomniju?

Shutterstock 612864116

Zanimljivo je kako prilagodba partneru u mnogim stvarima, pa tako i u spavanju, može uništiti vaš san te izazvati insomniju.

Insomnija je uglavnom individualno stanje, iako 60 posto odraslih spava s partnerom. Kako bi ispitali poveznicu između insomnije i partnera, australski znanstvenici dali su upitnik 14 žena i 17 muškaraca koji su sudjelovali u studiji vezanoj samo za insomniju. Otkrili su da iako nisu imali problema sa spavanjem osobno, često bi se prilagodili partnerima i njihovoj insomniji jednako kako se svakodnevno prilagođavaju planu spavanja, posla i ostalih dnevnih aktivnosti.

5 pitanja koja otkrivaju jeste li zaista gladni!

Kako partneri mogu izazvati insomniju

Kada ljudi kažu da žele biti podrška i pomoć svojim partnerima, to se sigurno cijeni, a ujedno su istraživanja pokazala kako su ti drugi partneri u takvim vezama puno sretnije i zadovoljnije. No, zanimljivo je da su osobe koje ističu kako žele biti podrška češće imaju osjećaj tjeskobe i anksioznosti. Ono važnije, njihova „pomoć“ nije uvijek najbolji savjet. Iznenađujućih 74 posto ljudi poticali su partnere da idu ranije spavati, ili da se kasnije bude unatoč tome što stručnjaci za san izričito smatraju to ponašanje lošim.

Ako se osjećate ovako - previše radite!

Kako psovanje može biti dobro za vas?

Ostali savjeti su uključivali čitanje ili gledanje televizije, drijemanje tijekom dana, ispijanje kave, alkohola ili tableta za spavanje prije odlaska na počinak. Svi ti savjeti zapravo padaju vodu jer stručnjaci ističu kako bi ljudi trebali naučiti otići na spavanje tek kad postanu umorni, ustajati svaki dan u isto vrijeme, koristiti krevet samo za spavanje i seksualne odnose, trebaju izbjegavati drijemanje, posebno kada je blizu vrijeme za noćno spavanje. Radije predlažu tjelovježbu preko dana umjesto alkohola.

Kako promijeniti karijeru u svakoj životnoj dobi

Zbog svega, partneri bi mogli svojim savjetima i podrškom samo učiniti obrnuto i pogoršati insomniju. A oni bi istovremeno mogli osjećati tjeskobu jer ne mogu pomoći partneru.

Alix Mellor, dr.sc. psihologije i stručnjak za san, ističe kako bi u programe terapija oboljelih od insomnije trebali ići oba partnera. Prvi da smire insomniju, a drugi da nauče kako se ponašati u toj situaciji, odnosno da nauče što je dobro, a što nije. 

U životu susretnemo tri vrste ljubavi – znate li koje su to?

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!