Ako ne brinemo o sebi, psihološki imunitet pada

Shutterstock 552045823

Osobno nisam pobornik novogodišnjih odluka jer smatram da je svaki dan i svako doba godine dobro za donošenje odluke koja će nam promijeniti život nabolje.

Ako smo s nekim područjem u životu nezadovoljni, ne bi trebali čekati niti dana da se odlučimo na promjenu.

Što se događa ako ne brinemo o sebi?

No, ono što smatram da bi bilo dobro da ulaskom u Novu godinu svatko učini za sebe jest da odluči da će se brinuti o svom psihičkom zdravlju. Baš kao i kada se radi o fizičkom, svatko od nas ima imunitet koji može varirati. Ako ne brinemo dovoljno o sebi, psihički imunitet pada, postajemo nezadovoljni, (pre)opterećeni, preplavljeni stresom. S druge strane, ako brinemo o sebi i naš imunitet jača što znači da nas ujedno štititi i u dane kada situacija neće biti bajna. Ako imamo dobar imunitet lakše ćemo se nositi sa svim preprekama koje nam se nađu na putu.

Dakle, kako osnažiti svoj imunitet i napraviti najbolje za sebe u idućoj i narednim godinama?

  • Naučite reći ne

Koliko puta ste u životu pristali na stvari koje zapravo niste željeli? Kava na koju niste htjeli ići jer vas je načela prehlada? Usluga kolegici unatoč tome što ni vlasiti posao niste stigli dovršiti? Kompromis u vezi koji vas nije usrećio? Sada je vrijeme da počnete vježbati i učite se zauzeti za sebe. Svaki „da“ i vaše nezadovoljstvo zbog istoga u pozadini su veliki iscrpljivači energije. Svakim pristankom koji je zapravo trebao biti „ne“ u sebi gomilamo negativnu energiju koja se samo taloži. Sada je pravo vrijeme da bacite taj talog i odlučite ne skupljati novi.

  • Promijenite perspektivu

Istraživanja kažu da smo mi ti koji događajima pripisujemo značenje – bilo pozitivno ili negativno. Ako imate osjećaj da vidite samo negativno i da se oko vas ne događa ništa dobro, vrijeme je da promijenite kut iz kojega gledate na situaciju. Nemate partnera? Umjesto interpretacije da vas nitko neće i da ćete cijeli život ostati sami, na istu tu situaciju možete gledati kao na dobru priliku da se bavite stvarima koje isključivo vi volite, bez kompromisa i odricanja. Isto tako na sebe možete gledati i kao na hrabru osobu koja je radije sama nego u nesretnoj vezi samo kako bi bila u vezi.

U većini slučajeva možemo naći nešto pozitivno. A ako već imate izbor kako ćete gledati na situaciju, nije li bolje odabrati onu opciju gdje se nećemo osjećati jadno i nesretno? Nije li dobro iz svake situacije izvući ono dobro?

Jeste li ikada "izgorjeli" od stresa: Znate li u kojoj se profesiji najčešće događa?

  • Nema neuspjeha, samo povratna informacija

Nijedna promjena nije laka i na tom putu nam se može dogoditi da padnemo, posustanemo. No to ne znači da nismo uspjeli – to znači da samo trebamo mijenjati taktiku koja nas ne vodi do cilja. Iz svega možemo nešto naučiti. Svaki put kad imate osjećaj da u nečemu niste uspjeli, sjetite se da ste dobili vrijednu lekciju koju možete iskoristiti i primjeniti u budućnosti.

  • Uzmite vrijeme za sebe

Koliko puta ste čuli ovu rečnicu? A koliko je primjenili? Ako je do sada niste primjenjivali, imajte na umu da je vrijeme koje posvetimo sebi – svojim guštima, hobijima, stvarima koje nas ispunjavaju – neophodno za naše punjenje baterija i održavanje imuniteta. Uz sve moguće obaveze koje imate, u dnevni raspored ugurajte i ovih svojih 5 minuta.

  • Tražite podršku

I to je nešto što će vam pomoći da očuvate svoje zdravlje. Bilo da se radi o obitelji, prijateljima ili stručnoj osobi, podrška je nešto što je svakome od nas potrebno. Podrška nas „bilda“, pokazuje da i u danima kada je najteže imamo nekoga tko je uz nas, tko će nas zagrliti, šutjeti s nama i samo dati do znanja da je tu.

(Ne)ispravni ljudi - tko su oni?

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!