Što naš poznati sociolog misli o komentiranju statusa na portalima i društvenim mrežama?

ljut muskarac, kompjutorShutterstock 1473110678

Bruno Šimleša smatra kako se na negativne komentare ne treba obraćati pažnja jer tako one koje ih šire samo "hranimo"

Zašto pojedinci vole komentirati statuse na portalima i društvenim mrežama?

Ne treba sva komentiranja staviti u isti koš jer postoje ljudi koji doista žele doprinijeti smislenom i razumnom javnom diskursu. Naravno, kako ta kultura kod nas nije raširena često se događa da si takvi ljudi odustanu od komentiranja na portalima gdje dominiraju trolovi i hejteri. Svoje komentare onda zadrže na vlastitim profilima i stranicama na društvenim mrežama. Većina komentatora ipak spada u kategoriju ljudi koji ne dobivaju dovoljno pažnje u offline svijetu pa onda poput djece koja ne znaju dobiti pažnju nečim smislenim, kreiraju scenu. Znaju da će ostrašćeni pljuvački komentar dobiti pažnju i to koriste. Doslovce ista taktika kao i kod nezadovoljne djece…

Što mislite o pojedincima koji nikada ne bi komentirali tekst ili status na internetu?

Jer mi doista ne znamo raspravljati. Znamo navijati za jednu ili drugu stranu, znamo ne slušati i vrijeđati drugu stranu, u tome smo odlični kao društvo. A ne znamo svoje stavove, bar na trenutak, ostaviti po strani i pokušati istinski čuti drugu stranu. Pljuvanje nam ide fantastično, slušanje i uvažavanje neistomišljenika osjetno manje.

Socijalna anksioznost među najčešćim je mentalnim poremećajima - što je uzrokuje?

Trebamo li obraćati pažnju na negativne komentare?

Ne, ne i ne. Jer to je točno ono što žele. Svako davanje pažnje, čak i negativne, njih raduje. Jer su dobili ono što žele – reakciju. Na svojim društvenim mrežama ignoriram one koji na taj način žele izazvati reakciju, to ih najviše boli. Pozdravljam kada netko kulturno izrazi neslaganje, ali svako vrijeđanje, hejtanje pa i trolanje, jednostavno brišem i(li) blokiram. Ljude iznenadi jer često brišem i blokiram one koji “zastupaju” moju stranu, ali vrijeđaju one druge. Ali čim vrijeđaju, čak i ako nam se mišljenja oko nečega slažu, mi nismo na istoj strani.

Često se putem komentara vode i "virtualni ratovi" oko određenih tema, može li takav angažman nešto dobro donijeti?

Najčešće ne donosi ništa dobro jer se dvije strane uopće ne slušaju. Takve rasprave služe aktivaciji istomišljenika, a ne konstruktivnoj raspravi neistomišljenika. Takvih je možda 5 posto rasprava u online svijetu. Dominiraju pljuvačka natjecanja sukobljenih strana bez ikakve mogućnosti razumijevanja, uvažavanja ili uopće slušanja druge strane.

Tko su ljudi koji čitaju komentare i što oni njima znače?

Znam mnoge ljude koji uvijek prvo čitaju komentare, a tekst tek ponekad. Oni su svojevrsni voajeri na društvenim mrežama. Naravno, to znaju i brojne tvrtke i organizacije pa onda zaposle ljude koji će pisati pozitivne ili negativne komentare, ocjenjivati ih, sve u svrhu kreiranja lažne slike o popularnosti određenog stava. Nema ozbiljnije političke ili društvene kampanje koje se ne služi i tim sredstvima.

Okružite se pravim ljudima i okolinom ako želite uspjeh i promjene

Ana Abrahamsberg/Ordinacija.hr

Foto: Nina Đurđević

 Prati nas na Viber Public Chatu!