Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Nutricionizam

Kako se udebljati?

Objavljeno: 31.03.2017.

Poštovani, Internet je preplavljen informacijama kako izgubiti težinu, no moj je problem obrnut. Dakle potrebno mi je 10ak kilograma. Visok sam 175 cm i imam oko 60kg (1-2 kg uvijek gore dolje u zadnjih 5 godina). Imam 25 godina i nemam niti sam bio ikada bolestan (osim gripe), analiza krvi i urina je uredna, testiran sam i na razne bakterije tipa helio pylori i sve je ok. Roditelji i uža rodbina su mi normalne građe i konstitucije. Dnevno jedem 2 obroka (ručak i večera) te nakon večere grickalice ili nešto slično. Doručak ne mogu jesti jer ujutro imam problema s kiselinom u stomaku (koja traje par sati nakon čega se vraća u normalno stanje - po pitanju kiseline sam išao liječnicima, no rekli su mi da je sve u redu). Dakle, postoji li neki program, razrađen sustav koji je namijenjen za debljanje? Unaprijed hvala na odgovorima. Toni F.

Smješteno u Nutricionizam

Problem mršavljenja, kao i debljanja zahtjeva individualan i multidiciplinaran pristup. Međutim,želite li se udebljati, učinite to postupno. Ravnomjeran dobitak od pola do jednoga kilograma na tjedan dopustit će Vašem tijelu da poveća mišićnu masu, a ne samo mast.

  1. Jedite namanje tri uravnotežena obroka dnevno.
  2. Ako nemate apetit, jedite šest malih obroka dnevno.
  3. Jedite hranu koja sadrži veći postotak masti, kao punomasno mlijeko, voćni frape ili jaje s mlijekom; sirovo povrće s raznim umacima ili povrće koje sadrži škrob; krem juhe.
  4. Kruh i krekere jedite s margarinom, maslacem od kikirikija ili s džemom.
  5. Upotrebljavajte guste umake.
  6. Između obroka jedite visokokaloričnu hranu kao što je suho voće, orasi, sladoled i voćni frape.
  7. Učinite doba obroka ugodnim i opuštenim koliko god je to moguće; to možete učiniti tako što ćete planirati obroke unaprijed i jesti s prijateljima.
  8. Priređujte hranu koja dobro izgleda i koja je ukusna.
  9. Jedite hranu koja će vas brzo zasititi tek na kraju obroka. Npr. tekućine i hrana bogata vlaknima (salate, povrće, voće).
  10. Uvedite svakodnevnu fizičku aktivnost i pijte oko 2 L tekućine dnevno.

Što se tiče Vaših  gastrointestinalnih tegoba, predlažem da napravite test intolerancije  na hranu iz krvi i nakon konzultacija sa nutricionistom i eliminacijske dijete, ćete spoznati koja hrana Vam  smeta.

Slična pitanja