Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Nutricionizam

Napraviti individualni program prehrane

Objavljeno: 01.12.2016.

Imam 19 godina visoka sam 169cm, teška 56kg. Već duži vremenski period željela bih se udebljati, ne previše (svega 3-5 kg) međutim ništa mi ne uspijeva. Zbog brzog načina života imam 3 obroka dnevno ali uglavnom je razlika između svakog obroka po 5-6 h. Koristila sam razne vitamine,tablete, sirupe koje mi je savjetovala moja doktorica ali pomaka sa 56 kg nije bilo već duže od 3 godine.  Fizički, u vidu sporta, sam neaktivna. Interesira me koji je vaš savjet?

Smješteno u Nutricionizam

Poštovana, pothranjenost može biti uzrok mnogih zdravstvenih problema, te jednako kao pretilost, povećava i mogućnost raznih zdravstvenih problema. Da biste dobili na težini potrebno je svakodnevno u organizam unijeti 500 do 1.000 kalorija više od uobičajenog.

Svakako morate povećati Vašu težinu na zdrav način, te obavezno uvesti svakodnevnu fizičku aktivnost. Preporuka je da to napravite postupno i da obroke vremenski rasporedite kroz dan. Najbolje bi bilo konzumirati dnevno 6 obroka po 400-500 kalorija.

Ravnomjeran dobitak od pola do jednoga kilograma na tjedan dopustit će vašemu tijelu da poveća mišićnu masu, i da ne dobivate samo mast.   

  1. Jedite namanje pet do šest uravnoteženih  obroka dnevno. 
  2. Ako nemate apetit, jedite u manjim zalogajima. 
  3. Jedite hranu koja sadrži veći postotak masti, kao punomasno mlijeko, voćni frape ili jaje s mlijekom; sirovo povrće s raznim umacima ili povrće koje sadrži škrob; krem juhe. 
  4. Kruh i krekere jedite s margarinom, maslacem od kikirikija ili s džemom. 
  5. Upotrebljavajte guste umake. 
  6. Između obroka jedite visokokaloričnu hranu kao što je suho voće, orasi, sladoled i voćni frape. Ako ste zaposleni tijekom dana, nosite nešto od toga sa sobom. 
  7. Učinite doba obroka ugodnim i opuštenim koliko god je to moguće; to možete učiniti tako što ćete planirati obroke unaprijed i jesti s prijateljima. 
  8. Priređujte hranu koja dobro izgleda i koja je ukusna.
  9. Jedite hranu koja će vas brzo zasititi tek na kraju obroka. Npr. tekućine i hrana bogata vlaknima (salate, povrće, voće). 

Predlažem Vam da se svakako javite nutricionistu koji će napraviti Vama prilagođeni individualni program prehrane, obavezno prilagođen Vašem vježbanju i ostalim aktivnostima.

Slična pitanja