Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Nutricionizam

Savjeti za postepeno debljanje

Objavljeno: 12.04.2016.

Lijepi pozdrav, molila bih Vas vaše stručno mišljenje. Naime, oduvijek se borim sa svojom kilažom, tj. teško dobivam kile, a lako ih gubim. Imam 23 godine, visoka sam 167 i imam 50 kg. Jako puno jedem i prehrana mi je raznovrsna, ali nikako da se udebljam. Zanima me vaš savjet, što da jedem i po koliko obroka. S tim da moram napomenuti da pijem kontracepcijske pilule zbog endometrioze i svaki moj obrok završi "brzim odlaskom" na wc. Hvala Vam!

Smješteno u Nutricionizam

Poštovana, morate li se udebljati, učinite to postupno. Ravnomjeran dobitak od pola do jednoga kilograma na tjedan dopustit će vašemu tijelu da poveća mišićnu masu, a ne samo mast. Jedite najmanje tri uravnotežena obroka dnevno. Ako nemate apetit, jedite šest malih obroka dnevno.
Jedite hranu koja sadrži veći postotak masti, kao punomasno mlijeko, voćni frape ili jaje s mlijekom; sirovo povrće s raznim umacima ili povrće koje sadrži škrob; krem juhe.
Kruh i krekere jedite s margarinom, maslacem od kikirikija ili s džemom. Upotrebljavajte guste umake. Između obroka jedite visokokaloričnu hranu kao što je suho voće, orasi, sladoled i voćni frape. Ako ste zaposleni tijekom dana, nosite nešto od toga sa sobom. Učinite doba obroka ugodnim i opuštenim koliko god je to moguće; to možete učiniti tako što ćete planirati obroke unaprijed i jesti s prijateljima. Priređujte hranu koja dobro izgleda i koja je ukusna. Izbjegavajte svađe za vrijeme obroka. Jedite hranu koja će vas brzo zasititi tek na kraju obroka. Npr. tekućine i hrana bogata vlaknima (salate, povrće, voće). Zbog navedenih gastroenteroloških smetnji, posjetite liječnika gastroenterologa i svakako napravite test intolerancije na hranu iz krvi. Srdačan pozdrav!

Slična pitanja