Pravila prehrane kod bolesne štitnjače

Zdrava hrana, povrce

Stručnjaci Poliklinike Leptir pružaju vam savjete kako se pravilno hraniti i koje biste zdrave navike trebali usvojiti ako imate bolesnu štitnu žlijezdu.

Pregled

Redovito idite na pregled štitnjače da biste dobili odgovarajuću dozu lijekova. Funkcija štitnjače može se neprestano mijenjati i zato je treba pregledavati barem svakih šest mjeseci.

Budite aktivni

Budite redovito aktivni jer je fizička aktivnost posebno važna ako patite od hipotireoze. Neophodna je za ubrzavanje metabolizma i pojačanje mršavljenja. Dovoljno je 30 do 45 minuta tjelovježbe dnevno. Ako se već redovito bavite nekom fizičkom aktivnosti, pomoći će i povećanje te aktivnosti za samo deset minuta dnevno.

Dnevne najveće psihofizičke obaveze odradite u jutarnjim satima kada ste inače na najvišoj energetskoj razini (dnevni bioritam). Poslijepodnevni dio dana je vrijeme rekreacije i opuštanja.

Prehrana

Prehrana treba biti bogata voćem, povrćem, ribom, cjelovitim žitaricama, peradi, mahunarkama i grahoricama. Otkrijte potrebe svog organizma jer one se razlikuju od pojedinca do pojedinca i također se mogu s vremenom mijenjati.

Korisne namirnice

Namirnice koje su korisne za funkciju štitnjače: mrkva, špinat, marelice, šparoge, maslinovo ulje, avokado, suncokretove sjemenke, cjelovite žitarice, banane, riblje ulje. Uključite ove namirnice u svoje obroke.

Smanjite unos namirnica koji ometaju metabolizam joda

Namirnice čiji bi unos trebalo smanjiti zbog mogućnosti ometanja apsorpcije joda: kupus, kelj, brokula, gorušica (senf), lima grah, lanene sjemenke, slatki krumpir, kikiriki i proizvodi od soje. Ograničite unos ovih namirnica na dva do tri puta tjedno, no ne trebate ih u potpunosti izbaciti.

Izbjegavajte stimulanse

Izbjegavajte pića bogata kofeinom (kava, Coca-cola, neki čajevi); izbjegavajte stimulanse kao što su pušenje i alkohol jer oni također utječu na funkciju štitnjače.

Povećajte unos prehrambenih vlakana

Pojedinci s hipotireozom skloni su slabijoj probavi i konstipaciji. Prehrana bogata vlaknima (oko 30 grama na dan) poboljšava probavu i povećava sitost. Namirnice koje obiluju vlaknima su povrće, voće i cjelovite žitarice.

Povećajte unos vode

Slabi rad štitnjače izravno utječe na metabolizam, te je neophodan unos vode. Najmanje osam do 12 čaša vode na dan potrebno je za pojačanje metaboličkih procesa.

 Prati nas na Viber Public Chatu!