Probioticima snizite tlak

Jogurt

Redovita konzumacija probiotika, koja nije kraća od osam tjedana, mogla bi pomoći i umjereno sniziti povišen krvni tlak, ustanovili su australski istraživači.

5 razloga zašto probati probiotike

Osim što se njihova konzumacija preporučuje za zdravlje probavnog sustava (posebno kod celijakije ili iritabilnog sindroma crijeva), pretilosti i općenito imuniteta, probiotici bi mogli postati novi način prirodnog snižavanja povišenog krvnog tlaka, sudeći po posljednjem istraživanju Sveučilišta Griffith. Oni so do ovog zaključkla stigli analizirajući rezultate devet studija s preko 500 ispitanika.

Što su to probiotici?

Probiotici osiguravaju potrebne uvjete za savršenu funkciju crijevne mikroflore i razvoj tzv. dobrih bakterija. Oni su nutricionistički dodaci prehrani koji sadrže žive bakterije ili kulture kvasca. Na tržištu je dostupna široka lepeza proizvoda, a najčešći uključuju vrstu bakterija Lactobacillus acidophilus ili kvasac Saccharomyces boulardii.

"Mali broj studija koje smo sagledali sugeriraju kako redovita konzumacija probiotika može biti dio zdravog stila života i pomoći sniziti povišeni tlak, jednako kao i održati zdravu razinu krvnog tlaka. Ovo uključuje probiotike iz jogurta, fermentirano i kiselo mlijeko i sir te probiotičke dodatke", objasnio je Jing Sun sa Zdravstvenog instituta Medicinskog fakulteta Sveučilišta Griffith iz australske države Queensland.

Njegov je tim ustanovio kako je:

  • Konzumacija probiotika snizila sistolički tlak za prosječno 3,56 milimetara žive i dijastolički (donji tlak) za 2,38 milimetara žive, usporedno s odraslim osobama koje nisu konzumirale probiotike
  • Pozitivan učinak probiotika na dijastolički tlak najviše je zamijećen kod osoba čiji je tlak bio jednak ili vipi od 130/85, što se smatra povišenim tlakom
  • Kraća konzumacija probiotika od osam tjedana nije snizila ni sistolički ni dijastolički tlak.

Studija je objavljena u časopisu Hypertension.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!