10 činjenica o mediteranskoj prehrani

Mediteranska prehrana shutterstock 161056196

Cijeli svijet priča o mediteranskoj prehrani i njenim pozitivnim utjecajima na naše zdravlje, a sretnici smo što je i Hrvatska dio Mediterana. Zbog toga, u našoj se kulturi već nalaze temelji ove zdrave prehrane, a ako još niste, vrijeme je da je što bolje upoznate!

Osnove mediteranske prehrane uključuju vrlo malo šećera, puno voća i povrća, orašaste plodove i voće za međuobroke, lagane sireve, niskomasne mliječne proizvode, mahunarke i često konzumiranje bijelog meso, najčešće u obliku morskih riba koje su bogat izvor omega-3 masnih kiselina.

  1. Mediteranska prehrana zadovoljava dnevne potrebe odrasle osobe za kalcijem (1000-1200 mg/dan) i vitaminom D (5-10 µg).

  2. Tek devedesetih godina nutricionisti su shvatili ulogu mediteranske prehrane, iako su je američki znanstvenici kao pozitivnu primijetili još 50-ih godina prošlog stoljeća. Tek nakon toga, mediteranska prehrana je globalizirana i popularizirana. 

  3. Vino je vrlo važan aspekt mediteranske prehrane, a preporuča se da žene popiju do 140 mililitara dnevno, a muškarci do 300 mililitara. Iako su zdravstvene benificije vina puno puta istražene i imale niz različitih rezultata, danas se smatra da ispijanje umjerene količine vina smanjuje rizik od srčanog udara. Ovdje se najprije preporučuje ispijanje crnog vina.
     

  4. Osigurava i znatnu količinu omega-3 masnih kiselina i upravo to ju čine idealnom za mnoge zdravstvene tegobe. Na primjer, snižava rizik od krvožilnih bolesti i krvni tlak, jača kosti, pomaže kod dijabetesa i mršavljenja. Mediteranska prehrana savjetuje se za smanjivanje svih zdravstvenih posljedica ateroskleroze.

  5. Hrvatska i europska istraživanja pokazala su kako mediteranska prehrana osigurava zdravo aktivno starenje.

  6. Osim toga, jedno je istraživanje pokazalo kako one osobe koje se drže mediteranske prehrane smanjuju svoj rizik od oštećenja mentalnih sposobnosti za 19 posto.

  7. Mediteranska prehrana preporuča se i ženama s policističnim jajnicima, a posebno se ističe kako je općenito promjena prehrambenih navika vrlo važan korak u liječenju istih.

  8. Crveno se meso u mediteranskoj prehrani konzumira jako rijetko – za posebne prilike ili tek jednom tjedno.

  9. Dobrobit maslinovog ulja se i samostalno spominje, a ono je i ključno za mediteransku prehranu jer je samo ono izvor masnoća. Odnosno, ono je neizostavno u ovoj vrsti prehrane.

  10. Mediteranska prehrana zapravo je mediteranski način života koji je zapravo skup niza različitih kultura i tradicija, a ono što je neizostavno su: cjelodnevna hidratacija, umjereno ispijanje vina, međuobroci u stilu orašastih plodova i stalna fizička aktivnost.

Pročitajte i 10 činjenica o kihanju koje sigurno niste znali, a saznajte i 10 činjenica o kokosovom ulju zbog kojeg ćete ga napokon početi koristiti. 

Foto: Shutterstock

G.H. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!