5 namirnica koje nikako ne želite jesti na plaži

Pizza plaža djeca ljeto

Kada se konačno dokopamo plaže na njoj želimo boraviti što je više moguće, to najčešće uključuje i sitne obroke iz naše torbe ili malog hladnjaka.

Ljeti nam se često dogodi da nas svježi zrak, sunčanje i kupanje izmore pa jednostavno ne možemo odoljeti brzom zalogaju na našem ručniku. Nutricionistica Mirna Trumbetaš donosi 5 namirnica koje biste na plaži trebali izbjegavati u širokom luku.

1. Jaja

Izvrsna namirnica s punovrijednim bjelančevinama, no upravo zbog toga i jako kvarljiva. Stoga treba biti oprezan s konzumacijom jaja u ljetne dane, pogotovo termički nedovoljno obrađenih poput meko kuhanih jaja, krema od jaja, domaće pripremljenih majoneza i tom slično, jer mogu u sebi sadržavati bakteriju Salmonellu. Različite salate na bazi majoneza također treba izbjegavati u ljetnim danima.

2. Polutrajne i barene kobasice

Razne salame, hrenovke i slične namirnice - sve su to kvarljivi proizvodi koje bi trebalo izbjegavati za ljetnih vrućina kako ne bi dovele do trovanja.

3. Kava, čaj i gazirana pića

Oprez! Treba ih izbjegavati svako za sebe, a pogotovo u kombinaciji jer u sebi sadrže kofein koji u malim količinama može imati potičuća svojstva za organizam, no u većim količinama može izazvati negativne posljedice poput već uobičajene nesanice do lupanja srca, osjećaja nervoze i tome slično. Kofein je i diuretik pa takva kombinacija umjesto da hidratizira organizam može dovesti do dehidracije. Također gazirana pića i različiti sokovi u sebi imaju puno šećera koji na taj način unosimo tijelo opterećujemo „praznim kalorijama“.

4. Alkohol

Iako orošena čaša piva i šareni kokteli izgledaju primamljivo nisu najbolji odabir za piće na plaži. Osim opijenosti koju izaziva, a koja može biti iznimno opasna ljeti i na plaži, alkohol također organizam dovodi do dehidracije. Radije posegnite za bočicom vode.

5. Masna hrana

Probava masnije hrane ide nešto sporije i teže nego li one laganije. Zbog toga tijelo na taj proces troši više energije i samim time se dodatno grije. To nam zaista nije potrebno u ovim ljetnim danima kada se organizam treba rashladiti.

Autor: dipl.ing. nutricionist Mirna Trumbetaš

Foto: Shutterstock

Muči li i vas ova Vječna debata: piti kavu ili čaj?

 Prati nas na Viber Public Chatu!