9 namirnica za duži život!

losos-odrezak

Pravilnom i uravnoteženom prehranom možete se zaštiti od prerane smrti, srčanih i drugih bolesti. Stoga, ako do sada niste, u dnevne obroke svakako uljučite što više voća, povrća i integralnih žitarica.

Znate li koje namirnice jačaju imunološki sustav, bore se protiv bolesti i produžuju život?

Brokula1. Brokula

Brokula sadrži više vitamina C od većine citrusa, više kalcija nego čaša mlijeka i više vlakana nego kruh od cjelovitih žitarica. Brokula djeluje antikancerogeno jer stimulira tijelo na proizvodnju vlastith tvari koje se bore protiv raka. Također, konzumiranje ove namirnice pomoći će vam u borbi protiv srčanih oboljenja, artritisa, virusa i čireva. Brokulu je najbolje jesti sirovu ili kuhanu na pari.

2. Kamilica

Kamilica djeluje opuštajuće na mišiće i smanjuje razinu stresa. Što je manje stresa u vašem životu, manje su i šanse za rizik od srčanog udara. Kamilica pomaže očistiti tijelo jer potiče bubrege na izbacivanje štetnih tvari iz organizma.  Kamilicu je najbolje koristiti u obliku napitka; možete ju osušiti i prokuhati, ili piti čaj od kamilice.

3. Brusnica

Brusnice su bogate vitaminom C i odličan su antioksidans. Ako imate problema s urinarnim traktom, brusnice su namirnica za vas. Dobre su borac protiv raka, te sprječavaju štetne bakterije da djeluju na površinu tijela. Iako djeluju pozitivno na vaše zdravlje, brusnice u sirovom obliku jako su kisele. Zato ih je najbolje konzumirati tretirane, primjerice u muffinu od zobi ili popiti sok od brusnice. Ako vam je i sok preintenzivnog okusa, probajte ga razblažiti sa sokom od jabuke ili maline.  

Limun4. Masne ribe

Masne ribe, poput lososa, pastrve ili skuše, sadrže omega-3 masne kiseline. Konzumiranje ove vrste riba pomoći će vam regulirati razinu kolesterola, te smanjiti rizik od srčanih i moždanih udara i stvaranja krvnih ugrušaka. Ako ste ljubitelj japanske kuhinje, ribu možete jesti sirovu, a možete ju i kuhati, peći ili pripremiti na roštilju.

5. Limun

Kao što je svima poznato, limun je sinonim za vitamin C. Sprječava infekcije tijela, djeluje antibakterijski i pomaže kod prehlada i viroza. Kako ga iskoristiti u svakodnevnoj prehrani? Limun možete koristiti kao začin jelima, primjerice njime možete poprskati ribu nakon što je pripremljena, ili ga možete koristiti u salatama, umjesto octa.

6. Luk

Luk obiluje antioksidansima i vitaminom C. Luk, ironično, ostavlja loš zadah u ustima, ali sprječava brojna oboljena povezana s disanjem i dišnim sustavom. Luk štiti tijelo od astme i upalnih procesa, podiže razinu dobrog kolesterola u tijelu i štiti stanice od raka. Luk je najbolje jesti u sirovom obliku, u salatama i sendvičima, a najbolja, odnosno najzdravija, vrsta luka je crveni i žuti luk.

Luk7. Zob

Zob sadrži kalcij i topiva i netopiva vlakna. Pozitivno utječe na kvalitetu zubi jer smanjuje lomljivost i poroznost kostiju. Zob smanjuje kolesterol i tlak i odličan je borac protiv raka debelog crijeva. Zob je najbolje konzumirati kao dio prvog dnevnog obroka – zobene kaše!

8. Rajčica

Rajčice obiluju antioksidansom likopenom. Jačaju imunološki sustav, usporavaju napredak bolesti i smanjuju rizik od obolijevanja od raka prostate, pluća i želudca. Rajčice su najzdravije kuhane, jer tada sadrže više pet puta više likopena nego u sirovom obliku.

9. Zeleni čaj

Zeleni čaj bogat je antioksidansima katehinom i polifenolom, kao i vitaminima A, C i E.  Sprječava oksidaciju stanica, koja može voditi kancerogenim oboljenjima, jača imunološki sustav i odličan je borac protiv srčanih bolesti.

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!