Bok choy ili kineski kupus – štiti od bolesti i regulira kolesterol

kineski kupus

Bok choy ili kinesko zelje podsjeća izgledom na rimsku salatu ili veliki celer, mada se smatra zeljem.

Cijela biljka je jestiva, često se dodaje salatama zbog hrskavosti. Ovaj se kupus dodaje i u juhe zbog specifičnog okusa i teksture. 

Kesten - kuhati ili peći ovu zdravu i ukusnu jesensku namirnicu?

Zdravstvene dobrobiti kineskog kupusa

Sadrži pravo bogatstvo vitamina C, A i K te kalcij, magnezij i željezo. Evo što još nudi kineski kupus:

  • Sadrži jako malo kalorija (100g sadrži 13 kalorija), ali je izvor minerala, vitamina i antioksidanata pa se preporučuje njegova konzumacija ako ste na dijeti. 
  • Kako spada u porodicu kupusnjača, sadrži antioksidanse poput luteina i za zeaksantin, a zajedno s vlaknima i vitaminima, ovo povrće štiti od razvoja raznih malignih oboljenja te regulira razinu kolesterola u krvi. 
  • Svježi kupus je izvrstan izvor vitamina C – 100 grama sadrži 75 posto preporučene dnevne doze. Znamo da namirnice bogate vitaminom C stvaraju otpornost organizma na infekcije i upale. 
  • Sadrži više vitamina A, karotena i antioksidanta od kupusa i cvjetača. Samo 100 grama svježe namirnice sadrži 149 posto dnevne potrebe za vitaminom A. 
  • Vitamin K se također nalazi u kineskom kupusu i nudi oko 38 posto potrebne dnevne količine za ovim vitaminom koji ima važnu ulogu za zaštitu zdravlja kostiju te sprečavanje nastanka osteoporoze. Prema nekim istraživanjima ovaj vitamin štiti i od razvoja Alzheimerove bolesti. 
  • Poznato je koliko je vitamin B važan za zdravlje, a u ovoj se namirnici nalazi vitamin B6, B5 i B-1. Vitamine B skupine organizam ne može sam proizvesti, pa ih treba svakodnevno uzimati prehranom kako bi se nadomjestio manjak.

5 vrsti bundeva - koliko znate o njima i njihovoj pripremi?

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!