Cornflakes i bijeli kruh opasni za srce?

cornflakes

Da su kukuruzne pahuljice i bijeli kruh prepuni ugljikohidrata poznata je stvar. Ako ne možete zamisliti svoj dan bez spomenutih namirnica, pripremite se na povećanu vjerojatnost oboljenja od kardiovaskularnih bolesti.

Naime, hrana bogata ugljikohidratima podiže razinu šećera u krvi i remeti normalan rad krvnih žila. Najnovija je američka studija kaže: kad bismo tijekom dana malo smanjili unos ugljikohidrata, osjećaj sitosti tijekom dana bio bi izraženiji.

Ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju bili su dobrog zdravlja. Međutim, imali su problema s prekomjernom težinom. I dok su tijekom četiri dana doručkovali glukozu, cornflakes, cjelovite žitarice ili vodu, tijekom noći su postili. Hrana im je servirana prema glikemijskom indeksu i to od najvišeg do najnižeg. Razina šećera u krvi ispitanika bila je gotovo jednaka dva sata prije i nakon jela. No 30 do 90 minuta nakon konzumiranja namirnica visokog glikemijskog indeksa, ona se naglo povisila.

A što je glikemijski indeks?
Glikemijski indeks je numerička skala kojom se određuje kojom brzinom pojedina hrana povisuje razinu glukoze u krvi. I dok se niskim glikemijskim indeksom može pohvaliti zobena kaša, većina voća i povrća, grašak, grah i leća, u zabranjenu zonu spadaju bijeli kruh, cornflakes i instant krumpir. Što je indeks veći, povećava se i razina šećera u krvi.

bijeli kruhIstraživači su, nakon provedene studije, uputili apel potrošačima da smanje unos visoko glikemijskih ugljikohidrata, a povećaju konzumaciju zdravih namirnica. "Ugljikohidrati visokog glikemijskog indeksa su opasni, pošto smanjuju funkcionalnost endoteliuma tj. stanica koje čine unutarnji pokrov krvnih žila. Njihova oslabljenost može dovesti do ateroskleroze, a na kraju i do srčanih bolesti".

Ranija su istraživanja otkrila da visoke razine šećera poslije jela potencijalno mogu dovesti do kardiovaskularnih bolesti, ne samo kod dijabetičara, nego i čitave populacije. Oslabljenje endoteliuma može dovesti do otvrdnjavanja arterija i zatajenja srca.

Zaključak glasi: ako dugoročno smanjite unos ugljikohidrata, imat ćete više energije, a skinut ćete i pokoju kilu viška.

K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!