Hrana za lijepu kožu!

bobicasto-voce-kupine-maline-jagode

Kreme su učinkovite, ali samo do određene granice. Ako želite doista glatku, sjajnu i elastičnu pobrinite se za pravilnu prehranu.

I obrnuto je također točno, što manje pažnje posvećujemo vlastitoj prehrani imat ćemo više problema s kožom – suha koža, prerano starenje, bore. Ove se promjene neće dogoditi odjednom, no izgladnjujte kožu dovoljno dugo i uskoro će se način života početi odražavati na vašem licu.

Većina stručnjaka kaže kako je uravnotežena prehrana, odnosno princip svega po malo, pravi put do sjajne kože.  Koje namirnice njeguju kožu iznutra?

Mliječni proizvodiMliječni proizvodi (sa smanjenim udjelom masnoće).  Jedan od najvažnijih sastojaka zdrave kože je vitamin A – a njega možemo dobiti konzumirajući mliječne proizvode. Osobe koje imaju problema s dijabetesom ne mogu pretvoriti beta karoten u vitamin A. Beta karoten nalazi se u nizu namirnica, primjerice u mrkvi, pa je duplo važnije unositi ovaj vitamin putem mliječnih proizvoda. Tako jogurt sa manjim udjelom mliječne masti ne samo da obiluje vitaminom A, već je i dobar za probavni sustav (sadrži acidophilus bakterije).

Jagode, borovnice, kupine, šljive. Nedavna studija, objavljena u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry, pokazala je kako ove četiri vrste voća sadrže više antioksidansa od bilo koje druge hrane. Slobodni radikali oštećuju membranu i stanice kože, a može doći i do štećenja stanične DNA. Antioksidansi i druge fitokemikalije štite stanice, pa je automatski manji rizik od oštećenja. A kada stanice štitite od oštećenja, također im pružate zaštitu od preranog starenja. I drugo voće i povrće bogato antioksidansima, poput artičoka, graha i oraha održava kožu mladolikom.  

LososLosos, lanene sjemenke, orasi.  Ova naizgled nepovezana hrana sadrži esencijalne masne kiseline i zato je ključ zdrave kože. Ove masne kiseline održavaju kožu stanice zdravima, ali i služe kao zaštita od prodora toksina. Stanice sadrže i vodu, pa što je jača zaštita, to će sama stanica bolje zadržati vlagu. A to znači, mlađu, elastičniju kožu. Esencijalne masne kiseline štite organizam i od upalnih procesa koji mogu oštetiti arterije i uzrokovati srčane bolesti.

Najpoznatije masne kiseline su omega-3 i omega-6 masne kiseline, koje moraju biti u ravnoteži, kako bi tijelo bilo zdravo. Iako svi, uglavnom, imamo dovoljno omega-6 masnih kiselina, većini ljudi nedostaje omega-3 masnih kiselina. Riba, orasi i lanene sjemenke najbolji su izvori masnih kiselina.

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!