Jedite vlakna i snizite rizik od srčanih bolesti

naranca, voce, citrus

Tinejdžeri koji jedu veće količine vlaknaste hrane, kao što su cjelovite žitarice ili povrće, manje su skloni faktorima rizika za bolesti srca i dijabetes.

"Znamo da ako jedete puno zasićenih masti ili trans masti, to će povisiti razinu lošeg i ukupnog kolesterola. Umjesto toga, ciljajte na prehranu bogatu voćem, povrćem i cjelovitim žitaricama", savjetovao je Joe Carlson, voditelj Odsjeka prehrane za sport i krvožilno zdravlje Sveučilišta Michigan.

Njegov je tim analizirao prehranu preko 2000 američkih tinejdžera, koje su također pregledali za simptome metaboličkog sindroma: visoki tlak, povišenu razinu šećera i masnoća u krvi, nisku razinu dobrog kolesterola i sl.

Ukupno je šest posto djece imalo metabolički sindrom. Od onih koji su jeli najmanje namirnica bogatih vlaknima (manje od tri grama na 1000 kalorija) devet posto je imalo faktore rizika u odnosu na samo tri posto tinejdžera koji su jeli najviše namirnica s puno vlakna (11 grama vlakna na 1000 kalorija).

Važno je znati kako metabolički sindrom nije bolest, nego skup mjera koji osobu čini izloženom povišenom riziku od mnogih bolesti. Ono je upozorenje, tvrdi Carlson. "Ako me pitate što biste trebali jesti, to je nešto što je raslo ispod zemlje, a ne trčkaralo naokolo", slikovito je opisao Carlson.

Ako muku mučite s unosom vlakna i ne znate što biste trebali jesti, pročitajte članak: Trebate više vlakna? Znamo kako!

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!