Kako jesti dovoljno voća i povrća?

salata, povrce, zelena salata, kukuruz

Već i vrapci na grani znaju kako stručnjaci preporučuju pet porcija voća i pet porcija povrća svakodnevno! No, problem je što se većina ne drži ovog nepisanog pravila za dobro zdravlje.

U brzom i hektičnom ritmu svakodnevice, nemamo vremena planirati svoje obroke i posvetiti im onoliku pažnju koliku bismo trebali. voće i povrće nam daje zdravlje i snagu, a mi ga toliko često zanemarujemo!

Ove su namirnice siromašne kalorijama, a bogate vitaminima, mineralima, fitokemikalijam i vlaknima. Osim što se brinu za naše zdravlje, pomažu održati naš struk uskim.

Od doručka do večere

Počnite s doručkom: u jogurt umiješajte žlicu bobičastog voća, a u pahuljice od cjelovitog zrna narežite jednu bananu. Također, stručnjaci savjetuju konzumaciju grejpa ujutro kako biste potaknuli metabolizam i pospješili sagorijevanje kalorija.

Na posao ponesite jabuke, mandarine, banane, grožđe, naranče ili kruške koje će poslužiti kao idealne grickalice kada vas uhvati glad na pola puta do ručka. Malene (cherry) rajčice su idealne za nošenje a čak se ne moraju držati u frižideru. Držite ove namirnice u svojoj blizini – tako žete prije posegnuti za njima ako su vam u vidnom polju.

Umjesto keksa, opskrbite se sušenim voćem. Ove dehidrirane poslastice su prava zamjena za slatke grickalice i ne moraju se isključivo nalaziti u tortama. Umjesto vode, zašto ne biste popili voćni ili povrtni sok? Bitno je da on sadrži što manje šećera i što više prirodnog okusa.

U blender ubacite par jabuka, bobica grožđa, limun ili limetu i ciklu s dva decilitra obične vode. Dobit ćete zdravi smoothie u roku keks!

Povrće iskoristite za guste i kremaste juhe, a ne samo kao dodatak onim bistrima. Preporučujemo vam recepte naše bloggerice Nade Duhović koja je pripremila tople juhe za zimske dane (probajte juhu od bundeve, cvjetače, kestena ili blitve).

Kada radite pizzu kod kuće, poboljšajte joj okus i učinite ju zdravijom uz pomoć povrća: kukuruz, zelene artičoke, šparoge, špinat, rajčice ili paprike idealno se slažu s ovom vječnom poslasticom.

Ni smrznuto povrće nije na odmet u potrazi za formulom zdravlja 5+5 (pet porcija voća i pet porcija povrća). Grašak, mrkva, karfiol, grah, kukuruz... izbor je vaš.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!