Koliko vode nam je doista potrebno?

voda pijenje

Individualne potrebe za vodom zapravo su vrlo promjenjive. Stručnjaci smatraju da količina tekućine koja je potrebna organizmu ovisi o nizu faktora, između ostalih i o našem životnom stilu.

U zdravih odraslih osoba, unos vode je reguliran žeđu. Voda je esencijalna za život i smatra se idealnim pićem koje gasi žeđ i hidratizira. Ironično, često se ignorira kao dio preporuke za zdravu prehranu. 

National Research Council (NRC) preporuča da se na 1 kaloriju unosi 1 miligram vode. Prema tome, osam čaša dnevno trebalo bi biti dostatno za odraslu osobu tešku 70 kilograma. No, nema jedinstvene formule koju možemo primijeniti na svakog pojedinca. U obzir treba uzeti i aktivnost, vlažnost, klimu, te tjelesnu temperaturu i građu tijela.

Unatoč činjenici da je voda idealno piće, mnogi ljudi radije biraju sokove, kave, čajeve i ostale gazirane, negazirane i energetske napitke. Iako oni nemaju učinak čaše vode, ne moraju nužno ni škoditi tijelu, poručuju stručnjaci.

Ipak, zbog rastućeg broja oboljelih od dijabetesa, pretilosti i srčanih bolesti potrebno je stalno ukazivati na važnost zdrave, uravnotežene prehrane i pravilan izbor pića. Jedino tako možemo si osigurati dug, siguran i "bezbolan" život.  

voda2Žeđ je na prvom mjestu

Najčešći razlog zašto pijemo vodu je žeđ. Dok odrasle osobe uglavnom mogu dobro procijeniti koliko im vode i kada treba, djeca i stariji nemaju dovoljno razvijen centar za žeđ. Oni su zato skloniji dehidraciji, pa uz sebe trebaju uvijek imati vodu.

Voda je sastavni dio ljudskog organizma, i čini oko 50 posto tjelesne mase žena, odnosno 60 posto tjelesne mase muškaraca. Svaka funkcija i sistem našeg organizma ovise o vodi. Primjerice, voda pomaže pri probavi hrane, nosi hranjive tvari u stanice i osigurava dovoljno vlage ušima, nosu i tkivu grla.

Količina tekućine koju dnevno konzumiramo sukladna je količini koju smo izgubili. Već blaga dehidracija utječe na široki spektar kardiovaskularnih procesa i procesa koji reguliraju tjelesnu temperaturu.  Ipak, unatoč promjenama u tjelesnoj strukturi i funkcijama, kao i u okolišu, većina zdravih ljudi uspijeva regulirati dnevne potrebe za vodom.

Institute of Medicine (IOM) nedavno je proveo istraživanje o tome koliko vode trebamo popiti kako bismo spriječili dehidraciju. Pritom su uključili ne samo vodu koju popijemo, već i  tekućinu iz hrane, voća i druga pića. Tekućina koja popijemo čini 81 posto ukupnog unosa tekućine.

Zaključeno je kako muškarci i žene između 19 i 50 godina trebaju unositi 3, 01 litru (12 čaša vode od 250ml), a žene 2, 71 litru (10 čaša vode od 250ml).

Maja Popović

 Prati nas na Viber Public Chatu!