Magnezij štiti od moždanog udara?

Povrce, zdrava hrana, muskarac jede, spinat

Osim što povećani unos magnezija, esencijalnog minerala kojeg nalazimo u tamnom lisnatom povrću, može pomoći u obrani protiv gubitka pamćenja povezanog sa starom dobi, on vas može zaštititi i od moždanog udara.

Švedski su stručnjaci analizirali sedam prethodnih studija u kojima je sudjelovalo 250.000 osoba iz Europe i Azije. Ispitanici su praćeni kroz razdoblje od 11 i pol godina, a oko 6500 osoba (tri posto) je doživjelo moždani udar.

Nakon što su sve brojke i prehrambene navike uzeli u obzir, istraživači Instituta Karolinska su zaključili kako se rizik od ishemijskog moždanog udara smanjuje za devet posto sa svakih dodatnih 100 mg magnezija konzumiranih dnevno.

Ispitanici su prosječno unosili 242 mg magnezija dnevno. Prema američkim smjernicama, osobe starije od 31 godinu bi trebale unositi između 420 i 320 mg magnezija dnevno putem prehrane.

Nažalost, rezultati se odnose samo na unos magnezija putem hrane, a ne na dodatke prehrani. Gdje se skriva magnezij? Odaberite zeleno lisnato povrće, orašaste plodove (bademe, brazilske oraščiće, indijske oraščiće), grahorice, kvasac i žitarice od cjelovitog zrna. Ljubitelje čokolade će obradovati podatak da sto grama crne čokolade sa 70 posto kakaa osigurava 11 mg magnezija. Brzinska hrana tijelu oduzima magnezij te ju trebate izbjegavati.

Magnezij moramo svakodnevno unositi jer se ne stvara u tijelu, a u današnjoj prehrani, zbog visokog udjela prerađenih šećera, bijelog kruha, bijelog brašna, alkohola i sl., magnezij se pojačano “troši”. Stoga se manjak magnezija javlja kod velikog broja ljudi.

Nedostatak magnezija može se očitovati grčevima i slabošću u mišićima, poremećajem rada srca, živčanom razdražljivošću, glavoboljom, migrenom i pritiskom u glavi.

Studija je objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!