Masna prehrana vodi raku prostate

Junk, hamburger, nezdrava hrana

Istraživači su ustanovili kako prehrana koju karakterizira visoki udio masnoća može pridonijeti nastanku raka prostate, benignoj hipertrofiji i prostatitisu.

Rak prostate je najčešći oblik malignih bolesti i druga po redu vrsta kancerogenih bolesti koja uzrokuje smrt. Svake godine uzme oko 400 života u Hrvatskoj. Osim bitnih faktora rizika koje pripisujemo stilu života, kao što su pušenje, alkohol ili manjak tjelesne aktivnosti, veliku ulogu u razvijanju malignih bolesti ima i prehrana.

Najčešće tegobe vezane uz prostatu su prostatitis i njeno povećanje - benigna hiperplazija prostate koja je popraćena usporenim mokrenjem, slabim ili isprekidanim mlazom, boli pri mokrenju, jakim i iznenadnim podražajem za mokrenjem, te inkontinencijom.

Američki su znanstvenici zaključili kako masnoća djeluje kao okidač kompleksu proteina zvanom nuklearni faktor kappa B, koji kontrolira DNK transkripciju. On se aktivira kao odgovor na upalu koju uzrokuje konzumacija masne hrane.

Kako bi potvrdili svoju tezu, stručnjaci su jednu skupinu laboratorijskih miševa hranili namirnicama s visokim postotkom masnoće, dok je druga skupina konzumirala gotovo bezmasne namirnice. Izmjerili su količinu markera oksidativnog stresa u stanicama prostate, te dobili dokaz kako je masna prehrana započela lančanu reakciju tako što je aktivirala nuklearni faktor kappa B. Rezultat je bila povećana težina prostate, te proliferacija stanica koja vodi do benigne hiperplazije i upale.

Istraživanje je pokazalo kako prehrana svojstvena suvremenom brzom životu nimalo ne pridonosi muškom zdravlju. Na ovom tragu, nedavno je američko istraživanje pokazalo kako muškarci s niskom razinom kolesterola imaju manje šanse za razvijanjem naprednog stupnja raka prostate.

Prehrana za niži kolesterol

Visoke razine štetnog kolesterola mogu se jedino sniziti temeljitim promjenama prehrane. Konzumacija orašastih plodova, pogotovo badema koji su bogati izvori mononezasićenih masnih kiselina, izrazito je dobra za borbu protiv lošeg kolesterola. Ribe su rudnik omega-3 masnih kiselina koje višestruko pomažu našem organizmu. Optimalna je konzumacija 1,5 do tri grama omega-3 kiselina dnevno, a otprilike 110 grama lososa sadrži tu potrebnu količinu.

Ako niste obožavatelj okusa ribe, a morate sniziti kolesterol, probajte s dodacima ribljeg ulja. Uz ribu možete uživati u čaši crnog vina koje štiti srce i snižava kolesterol.

Više o prehrani za dovođenje kolesterola pod kontrolu pročitajte u članku 12 trikova za snižavanje kolesterola.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!