Mediteranska prehrana čuva mozak britkim

riba-povrde-hrana-zdrava-dijeta-mrsavljenje

Mediteranska prehrana, bogata voćem, povrćem, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, ribom i mononezasićenim masnim kiselinama kao što je maslinovo ulje, česta je preporuka liječnika za zdravlje i dugovječnost.

10 prednosti maslinovog uljaDobra je za snižavanje kolesterola, štiti od depresije i dijabetesa, pomaže srčanim bolesnicima, čuva zdravlje očiju, a sada su ju američki stručnjaci povezali i sa sporijim kognitivnim opadanjem. Do ovog su zaključka došli istraživači Medicinskog centra Sveučilišta Rush u Chicagu nakon što su analizirali prehrambene navike gotovo 4000 Amerikanaca starijih od 65 godina.

Svake tri godine su procjenjivali njihov kognitivni status na temelju pamćenja određenih riječi i uspjeha rješavanja osnovnih matematičkih zadataka.

Ispitanici koji su se u većoj mjeri hranili onako kako propisuje mediteranski režim prehrane, s vremenom su imali sporije opadanje kognitivnih sposobnosti. Čak i kada su uzeli u obzir duge faktore, poput obrazovanja, rezultati su ostali nepromijenjeni.

Što su se ispitanici više pridržavali mediteranskog režima prehrane, to se njihov mozak činio mlađim jer su imali bolje rezultate na testovima.

Istraživači ističu dobrobiti određenih vrsta namirnica, kao što je vino koje štiti mozak od oštećenja, koje su odgovorne za bolje mentalno zdravlje. Hrana koja se tradicionalno povezuje s mediteranskim krajevima smanjuje oksidativni stres i upale u našem tijelu za koje se vjeruje kako imaju ulogu u razvijanju Alzheimerove bolesti.

"U svoju prehranu uključite više povrća, maslinovog ulja, ribe i umjereno konzumirajte vino. Istovremeno povećajte razinu tjelesne aktivnosti, što je dobro za mozak koji stari", savjetovala je dr. Christine Tangney, voditeljica istraživanja objavljenog u časopisu Journal of Clinical Nutrition.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!