Mediteranska prehrana čuva tajnu oštrog uma pod stare dane

omega-3 masne kiseline, voce, povrce, orasasti plodovi, mediteranska prehrana

Želite očuvati mozak britkim pod stare dane? Osim što biste trebali rješavati križaljke i sudoku ili ostati tjelesno aktivni, za dobro pamćenje u trećoj dobi trebate obratiti pozornost na svoju prehranu – sada.

Što jesti ako želite osigurati dobro pamćenje i britak um pod stare dane? Prema najnovijem udruženom istraživanju američkih i grčkih stručnjaka, najkorisnije i najzdravije je slijediti pravila mediteranske prehrane. Ukratko, to znači da biste trebali izbjegavati crveno meso i povećati unos masne ribe.

Što uključuje mediteranska prehrana?

Mediteranska je prehrana također bogata svježim voćem i povrćem te mliječnim proizvodima. Karakteristično za nju jest da tijelu osigurava znatnu količinu omega-3 masnih kiselina koje su se pokazale odličnima za mnoge zdravstvene tegobe: one snizuju rizik od krvožilnih bolesti, snizuju krvni tlak, jačaju kosti, štite oči od makularne degeneracije oka povezane sa starošću, pomažu kod dijabetesa i mršavljenja…

Istraživači sveučilišta Alabama i Atena proučili su prehranu gotovo 17.5000 osoba prosječno starih 64 godine. Njima je također izmjerena mentalna sposobnost tijekom četverogodišnjeg razdoblja, za koje je vrijeme sedam posto ispitanika pokazalo znakove problema s pamćenjem. Znanstvenici su ustanovili kako su osobe koje su se u većoj mjeri držale pravila mediteranske prehrane uspjele smanjiti svoj rizik od oštećenja mentalnih sposobnosti za 19 posto.

"S obzirom na to da ne postoje liječenja za većinu bolesti demencije, aktivnosti na koje možemo utjecati, poput prehrane, mogu odgoditi nastup simptoma demencije, a to je vrlo bitno. Prehrana je bitna aktivnost na koju možemo utjecati koja može pomoći u očuvanju kognitivnog funkcioniranja u starijoj dobi, međutim, ona je samo jedan od više bitnih faktora stila života koji imaju ulogu u mentalnom funkcioniranju u starijoj dobi. Tjelovježba, izbjegavanje pretilosti, nepušenje i uzimanje lijekova za stanja kao što je dijabetes i hipertenzija, također su važni faktori", objasnio je Georgios Tsivgoulis, voditelj istraživanja objavljenog u časopisu Neurology.

Ako tražite bogate izvore omega-3 masnih kiselina, okrenite se ribama poput lososa, tune, sardina i sleđa te orasima, (brazilskim i australskim oraščićima). Dok se riblje ulje najčešće uzima kao dodatak prehrani bogat omega-3 masnim kiselinama, ulje lanenih sjemenki predstavlja omiljen izvor ovih bogatih nutrijenata za vegetarijance.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!