Najbolji napitci za gašenje žeđi

sok-jabuka-rajcica-narcica

Tijelo dnevno gubi oko dvije trećine tekućine, a tijekom vježbanja osoba znojenjem gubi još više hranjvih tvari.

Stoga svi sportaši i fizički aktivne osobe trebaju organizam nahraniti tekućinom, tijekom i nakon vježbanja kako bi on mogao normalno funkcionirati. Dobar "gasitelj žeđi" trebao bi tijelu nadoknaditi izgubljenu tekućinu, ali i potrebne vitamine i minerale.

VodaVoda

Dobro je poznato da voda najbolje gasi žeđ, a lako je dostupna svima. Najbolje je da uz sebe uvijek imate bočicu vode, kako biste na vrijeme reagirali u slučaju žeđi, te kako bi vaše tijelo ostalo hidratizirano. Odrasla osoba treba popiti oko 8 čaša vode dnevno. Ova je količina dostatna kako bi se zamijenile tekućine i elektroliti izgubljeni tijekom dana vježbanjem i ostalim fizičkim aktivnostima.

Voćni sokovi

Voćni i prirodni sokovi nadoknađuju izgubljenu tekućinu i opskbljuju tijelo vitaminima i mineralima. Ukoliko sokom želite ugasiti žeđ, pripazite da on ne sadrži šećer, ili da sadrži minimalnu količinu šećera. Sokovi uglavnom imaju prirodne šećere, pa vam je samo potrebno neko vrijeme da se naviknete na okus. Probajte sok od grožđa koji je odličan za iscrpljenost, sok od brusnice koji jača imunitet, ili sok od nara koji poboljšava kardiovaskularno zdravlje i cirkulaciju. Uvijek je dobro popiti i čašu soka od naranče i grejpa.

Mliječni frapeMliječni napici

Za one koji dobro podnose laktozu, mliječni napici su odličan izbor kada nastupi žeđ. Mlijeko, kao osnova ovakvih pića, izvrstan je izvor hranjivih tvari za cijeli organizam. Sadrži vitamine A i B, kalcij, magnezij, proteine, riboflavin i cink – sve sastojke koji su potrebni za zdravlje i energiju. Neke vrste shakeova i frapea mogu se napraviti i od sojinog mlijeka. Mliječnim napicima uvijek možete dodati jagode, banane ili borovnicu kako biste dobili još hranjivije piće. Imajte na umu da shakeovi i frapei, osim što utažuju žeđ, količinom kalorija odgovaraju kompletnom obroku, pa nemojte pretjerivati. 

Sokovi od povrća

Sokovi napravljeni od povrća, bez dodanih šećera, također odlično utažuju žeđ. Ovakve sokove uvijek možete napraviti sami, a neka od najčešće korištenih povrća su rajčica, mrkva, celer, peršin, salata, špinat, cikla i krumpir. Svježe povrće skuhajte i propasirajte prije nego ga pretvorite u tekućinu. Ako nemate vremena da sokove pripremite sami, možete ih kupiti. Gotovo sve trgovine sadrže prirodne sokove od raznih vrsta povrća. Sve što trebate jest odabrati onaj koji naviše odgovara vašem ukusu. Sokovi od povrća, ne samo da gase žeđ, već tijelo opskrbljuju nutritivnim sastojcima, vlaknima, vitaminima i antioksidansima.


D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!