Obrano ili punomasno mlijeko - koje je zdravije?

mlijeko dijete

Švedska studija koja je devet godina pratila prehrambene navike 19.000 žena pokazala je kako obrano mlijeko ne utječe znatno na smanjenje tjelesne težine. Žene koje su svakodnevno konzumirale punomasno mlijeko i sireve manje su, ili nimalo, dobile na težini za razliku od kontrolne grupe koja je uglavnom birala obrano mlijeko.

Je li zdravije svakodnevno piti obrano ili punomasno mlijeko? Osobe sklonije debljanju smatraju kako bi u prehrani trebale koristiti samo obrano mlijeko, s postotkom masnoće manjim od 1 posto, ili čak potpuno nemasno mlijeko.

MlijekoNo, ako i naprave takav izbor, one svejedno dobivaju na težini – za razliku od osoba koje piju punomasno mlijeko i biraju mliječne proizvode s kompletnim mliječnim kiselinama. Nutricionistička istraživanja potvrđuju kako se ne radi o izoliranim slučajevima, već kako je ovo postalo svojevrsna praksa!

Masnoće iz punomasnog mlijeka čuvaju sve  hranljive sastojke - kalcij i mliječne kiseline - koji, između ostalog, povoljno utječu na metabolizam. A on je najvažniji pri kontroli težine! Dobar metabolizam lako se bori s viškom masnoća ne samo iz mlijeka, već i iz drugih namirnica koje ih sadrže i izbacuje ih iz organizma.

Kalcij i mliječne kiseline u obranom mlijeku nemaju dovoljno snage za ubrzavanje metabolizma pa u tijelu dolazi do nakupljanja masnoće iz drugih namirnica. 

Osim održavanja vitke linije, punomasno mlijeko ima i drugih prednosti! Obiluje kalcijem, mliječnim kiselinama i ostalim elementima koji značajno doprinose čvrstoći i zdravlju kostiju žena u menopauzi, i boljoj propusnosti krvnih stanica.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!